Diskuze

Diskutuj o mykologii, houbách, ale i běžných věcech ze života houbaře

Reakce na příspěvek

"Zdravím, tak se mi zdá, že poslední dobou se tady někdo snaží zjistit, jest-li našel už konečně lysohlávky. Doporučuji na tyto dotazy miniaturních…"

Máš už svůj účet?
Přihlaš se nebo si ho vytvoř zdarma.

139 příspěvků za posledních 7 dní

Avatar uživatele

Josef

03. 12. 2020 - 16:53

V Praze je už také "pocukrováno"....

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

03. 12. 2020 - 17:10

Typická Pražská kalamita !:-) Padá sníh, Voldánová jede na saních :-). Tak snad se to na chvíli otočilo, u nás teď byly dvě noci -8°C. Z penízovek asi moc nezbylo. Tak si to užijte, ale máte to tam hezké:-)

Jura.

Avatar uživatele

Josef

03. 12. 2020 - 18:03

Ahoj Juro, moc si toho asi neužijem, zítra z toho bude pravděpodobně jako vždy čvachtačka. A o penízovky se neboj- zmrznou-rozmrznou a nic jim nebude, porostou dál.

Vlasta

03. 12. 2020 - 18:31

První sníh, to je krása v Praze jako jinde. A když vyfotíš zapadané jeřabiny nebo šípky, nemá to chybu.

Avatar uživatele

Martin

03. 12. 2020 - 20:09

Penízovky, pařezník obecný (na fotce z víkendu), helmovky pařezový, ohnivce, palečky, hlíva a spousta dalšího poroste i v zimě .. Když není moc sněhu ani -10, tak se vždycky něco najde. K jídlu teda jen ta hlíva nebo penízovky, kdyby chtěl někdo sbírat.

Kalfa

02. 12. 2020 - 19:59

Z článku na : https://www.bejvavalo.cz/clanek/zapomenuta-legenda-o-vzniku-snehu-a-lidove-pranostiky-o-bile-zime/ mě zaujalo nejvíce:

Pověra dí: »Roste-li v létě hodně hřibů nebo vůbec hub, bude prý v zimě hodně sněhu « V Krkonoších říkají: »Mnoho lišek (= hub) v létě, mnoho sněhu v zimě.« Když houby brzy růsti přestanou, nezůstane sníh ležeti dlouho; naproti tomu, rostou-li houby dlouho, bude dlouho sněživo.

Tak jsem zvědav.

Avatar uživatele

Josef

02. 12. 2020 - 20:16

...víš jak se to říká - na každém šprochu, pravdy trochu...tak uvidíme.

Kalfa

03. 12. 2020 - 09:18

Sakra - do rána nasněžilo.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

03. 12. 2020 - 15:04

Tak u nás to asi moc neplatí:-) Za sezónu jsem tady viděl asi tři hřiby ,ale nasněžilo už koncem listopadu !:-)

Vlasta

03. 12. 2020 - 18:26

My jsme říkali:"mnoho sněhu-mnoho hub", což jsem si vysvětlovala, že když je mnoho sněhu, tudíž hodně vláhy na jaře, podhoubí se rozroste a bude hodně hub. Život mě ale poučil :-), že to vůbec neplatí. Vyrostla jsem v Krkonoších, kde často byla v zimě spousta sněhu, přesto najít potom v létě hříbka byla vzácnost. Několik sezón v šedesátých letech byl houbový útlum, jezdili jsme "na Paku". Podobně jako s tím měsícem, taky to je pravda jen někdy. Jediná souvislost je s deštěm, to všichni víme. Houby jsou zkrátka mimořádné a jedinečné.

Avatar uživatele

Josef

03. 12. 2020 - 18:47

.... máš svatou pravdu...

Kalfa

03. 12. 2020 - 20:17

Já na vliv Měsíce vždy celkem věřil a docela to fungovalo, až do letoška.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

02. 12. 2020 - 15:34

Trochu na odlehčenou :-) 26.10.2020 jsem se jel na kole "oficiálně rozloučit" se svou oblíbenou lokalitou na hřiby smrkové do obce Horní Suchá u Havířova. Hřiby jsem samozřejmě nenašel žádné (tady je i přes nížinu krátká sezóna), namísto hřibů na mně čekalo překvapení na stromech, dílo nějakých vtipálků, nebo dětí nějakého houbaře :-)

Avatar uživatele

vlk

02. 12. 2020 - 16:25

...přiznám se, já takovéto ,,trofeje,, také dávám na stromy...ale bez páráků a klektáků...

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

02. 12. 2020 - 16:33

To je následek "řádění" nějakého vlka v přírodě ?:-) Ty "zoubky" z třetího obrázku bych dotyčným pozůstatkům zřejmě odebral :-):-)

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

02. 12. 2020 - 16:42

Jinak já byl vlku dlouhá léta jeskyňářem, tohle jsou opravdu autentické nálezy.

Avatar uživatele

vlk

02. 12. 2020 - 17:19

Dobrý...nabízí se spousta otázek...staré, mladé, mord, vyhynutí.......

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

02. 12. 2020 - 17:33

Přesně jak píšeš vlku, spousta otázek, ale pozvali jsme si i archeologa, na dané lokalitě byly nálezy i z neolitu, ale v tomhle případě nešlo o převratné nálezy. Ale opravdu nejsem vykradač hrobů, vše bylo legální v rámci mého členství ve speleologickém a montanistickém klubu. Já to mám vůbec nějak ty záliby spojené s bahnem, hřiby, sběr minerálů a o starých štolách a jeskyních darmo mluvit - totální bahniště. Ale mně to baví :-)

Avatar uživatele

Josef

02. 12. 2020 - 18:02

....sluší Ti to Juro....koukám,že máš samé náročnější koníčky,no seš ještě mladík !

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

02. 12. 2020 - 18:11

Zdar Jozefe a dík za toho "mladíka":-) Ale to bago všude, co myslíš, není to úchylka ??:-)

Avatar uživatele

Josef

02. 12. 2020 - 18:31

Neboj není, já když příjdu z lesa tak jsem taky jako čuně, prolezu totiž kdeco.

vevanek

02. 12. 2020 - 19:03

Tak jeskyně to bych nezvládla. Mně stačilo jít do běžných jeskyní s vnoučaty. Celou dobu jsem se těšila, až budu venku. Trpím tam klaustrofobií i když jinde (letadlo, výtah) mně to nevadí. Prostě tam nejsou okna a mám pocit, že na mě padá strop.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

02. 12. 2020 - 19:13

Zdravím Vevanko. Já mám zcela opačný "problém", na mně padá strop ve velkých halách (marketech)´jsem schopen trávit tam maximálně pět minut. Naproti tomu zcela stísněné prostory v jeskyních na mně působí uklidňujícím způsobem. Chocholoušek by na mně zřejmě vyřádil. :-)

Avatar uživatele

Josef

02. 12. 2020 - 19:23

Když jsem napsal, že prolezu kdeco,tak rozhodně ne to co je na páté fotce.To bych si musel jít vyměnít spodní prádlo....

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

02. 12. 2020 - 19:36

:-) Je to asi o zvyku Jozefe, je fakt, že někdy jde hodně o "hubu", ale takovým způsobem se dnes objevují nové jeskyně, ty lehce dohledatelné jsou dávno objevené. Někdy je třeba se tak plazit i několik desítek metrů, do toho kopeš před sebou sedimenty ( v horším případě bahno), fotíš a zaměřuješ nově objevené prostory :-) Ale někdo třeba hraje šachy a to je zase hrůza pro mně:-) Ale je třeba jít s pravdou ven, mládnu a proto i já strávím většinu času v podzemí ve virtuálním světě, ale někdy tam prostě musím:-)

Avatar uživatele

Josef

02. 12. 2020 - 19:40

...virtuální klobouk dolů...

Kalfa

02. 12. 2020 - 20:09

Teda Jiří, to je na hodně zakrnělý pud sebezáchovy.

Vrajt

02. 12. 2020 - 23:08

S troškou do mlýna...

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

03. 12. 2020 - 15:06

Pud sebezáchovy mám myslím docela v pořádku, ale já mám spíš v sobě asi nějaké to puzení :-)

vevanek

30. 11. 2020 - 20:55

Tak už mi zbyly jen pařezy a klacky. Nechce se mi fotit houby, které jsou už "po smrti", jiné už se nedají najít. Až na jednu bedlu, která byla jakž takž v kondici. Konečně se začínají ukazovat penízovky sametonohé na březových pařezech. Ale ta největší zatím měla jen 0,5cm :-)

bedla, penízovka sametonohá, špička na řapíku březového listu, tatáž špička zespodu, měkkouš kadeřavý, měkkouš pohled zespodu, anýzovník vonný, dřevokaz rosolovitý, bránovitec hnědofialový, bělochoroš modravý, pevník nachový, trepkovitka, chlupáček (?).

Avatar uživatele

Josef

30. 11. 2020 - 21:01

Je to nádhera, takové parádnice já tady nepotkám.... přiznávám, že závidím.

Avatar uživatele

Martin

30. 11. 2020 - 21:22

Hezký. Holt se člověk musí přeorientovat až do jara na dřevo :)

Avatar uživatele

vlk

30. 11. 2020 - 21:25

...k pozdní Bedle gratulace...nádherné dřevomilky...

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

30. 11. 2020 - 23:19

No paráda, hlavně chlupáček (snad to je a i kdyby nebyl) 👏👏👏

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

01. 12. 2020 - 09:01

Nádherné záběry, ta houbička na konci stonku nemá chybu !

Eva

01. 12. 2020 - 09:25

Vymazlené fotky.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

30. 11. 2020 - 13:41

Pro Václava : Našel jsem ten tvůj hlívovník, v Havířově na nábřeží, tipuju tak 30. - 50.kg, ale vem si žebřík:-) Tady je situace opačná, jsou tady v lužním lese tisíce starých tlejících stromů a sem tam nějaký mladý. Hlíva roste jak o život. Jinak se chlapi nebojte, zítra valím na šichtu, tak už nebudu s fotkama tak prudit, ale dneska jsem se ještě pokochal i když zase jak to hovádko, podmínky jsou fakt pro psa, ale trochu lepší světlo než včera. Takže naposledy podobné záběry. Z úterka na středu tady má být mínus deset, tak potěš.:-) Mějte se fajnově. Jura.

Avatar uživatele

Josef

30. 11. 2020 - 15:43

...já se z Tebe picnu, to je zase parádička, s tím můžeš prudit donekonečna....

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

30. 11. 2020 - 15:55

Dík Jozef, ale kdo má věčně prát ty kalhoty a pucovat boty :-) Prosím tě Jozefe, je ten žlutý nesmysl rosolovka mozkovitá ?

Avatar uživatele

Josef

30. 11. 2020 - 16:00

... pračka nebo služka.... anebo hodná manželka.

Vypadá to na rosolovku,ale já se v těhle potvůrkách moc nevyznám, tady to moc neroste. To by byla otázka spíše pro Martina nebo pro Vevanku.

30. 11. 2020 - 16:09

Stejně je nejlepší ten "tvůj" hafan !

Avatar uživatele

vlk

30. 11. 2020 - 17:10

...je to Rosolovka mozkovitá a parádní...tak jak všechno ostatní...a opovaž se zítra nedat nějaky ty houbičky...bože ta Hlíva a ty ušiska...nádherné úlovky...

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

30. 11. 2020 - 17:27

:-) Díky za potvrzení rosolovky, zítra valím na elektrárnu točit klikou rumpálu, navíc má přijít pěkná tyčka, takže s houbičkama je asi utrum :-( Ale dneska jsem fakt narazil na hlívové šílenství, to jsem ještě neviděl, navíc na místě kde by to nikdo nečekal, škoda, že jsou naprosto "nefotitelné" podmínky. Ale mám to asi půl kiláku od baráku, tak to by šlo :)

Avatar uživatele

Josef

30. 11. 2020 - 17:51

..... no vidíš, na Vlka bych zapomněl, další odborník a mnoho ostatních...

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

30. 11. 2020 - 23:20

Jj, dobrá podívaná 👏👏

Václav

01. 12. 2020 - 14:29

Pro nejen Jiřího: děkuji za informaci k hlívě ústřičné. Pro profesionální mykology je to důležitá informace. Ono to v posledních letech vypadalo, že ústřičná se přestává v přírodě vyskytovat. A vida, ono to vypadá, že se to opět v její prospěch a naše plno kuchyně začíná měnit k dobrému. Jenom nechápu, pane Jiří, proč jí nesesbíráte?

Ústřičná má v kuchyni velké využití. Od polévky, přes hlavní jídla až po jednohubky, předkrmy atd. atd. Je vynikající a to zejména nejen pro dříve narozené lidi k zlepšení stolice. Obsahuje obrovské množství vlákniny. Proč nechat rodiče, ale i mladé lidi, kupovat potravinové doplňky na prohnání střev, když hlíva to udělá rychle a v uvozhovkách napsáno zdarma. Jsem přesvědčen, že vaší spolupracovníci, sousedé, si jí určitě rádi otrhají. Nebo to můžeme převést na peníze. Vždyť kilo této houby stojí v supermarketech přes sto korun. Dodám, že třeň se pro tuhost nepoužívá, ale je možné ho nakrajet, na radiátorech usušit, a pak z něho udělat houbový prášek. Ten je v kuchyni neocenitelným pomocníkem.

Jenom bych dodal, že i když plodnice jsou vysoko, tak je mnoho metod, jak je dostat rychle a bez úhony do košíku. Žebřík ne vždy je nutný.

Kdyby nebyl ten koronavir, tak bych sedl na vlak a dojel bych se k vám i podívat. Vždyť už dlouho toužím se projet Pendolínem. Vždyť ale ještě není všemu konec. Co není může být...

Václav

01. 12. 2020 - 15:38

Hezky jsme si popovídali, a tak to má být....

Avatar uživatele

Martin

29. 11. 2020 - 20:14

Dneska se potvrdilo, že hřibů ubylo. Roste jen hřib hnědý a strakoše, jinak je to bída. Pak ještě ucháče, strmělky a lišky.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

29. 11. 2020 - 20:23

Člověče dobrá Martine, kde na to v tuhle dobu chodíte ??:-)

Avatar uživatele

vlk

29. 11. 2020 - 20:29

...také se divím...paráda...

George

29. 11. 2020 - 20:31

Paráda , na to ,že je konec listopadu .Nebo je to nějaké starší foto ?

Avatar uživatele

Martin

29. 11. 2020 - 20:32

To je dnešní fotka. Respektive fotky, všechny.

Avatar uživatele

Josef

29. 11. 2020 - 20:34

... neuvěřitelné... a nádherné....

George

29. 11. 2020 - 20:41

Tak to smekám Martine, když tady jseš tak zeptám na tvůj názor ohledně focení když jseš tady. Respektive mám nalepené ochranné,, transparentní sklíčko´´ na objektivech mobilu . Myslíš , že to může zhoršovat kresbu nebo ostření ?

Avatar uživatele

Martin

29. 11. 2020 - 20:46

To nevim. Čím méně vrstev tím lépe, to každopádně, ale jestli je ten vliv znatelný nebo symbolický to si netroufnu říct.

George

29. 11. 2020 - 21:07

No já dá se říct nepozoruju nějaký rozdíl v kresbě z fotek bez skla a se sklem , ale někdy mám pocit jakoby tento hlavní objektiv za horších světelných podmínek nedokázal přesně doostřit na tak blízko.Jedná se hlavně o fotky na blízko 20-30 cm . Nejde o režim makro . Jestli to nebude tím , že komkrétně tento hlavní objektiv není konstruovaný na takovéto blízké focení. Světlost je 1,8.

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

29. 11. 2020 - 22:49

George: Každý objektiv má limit vzdálenosti, což se hned pozná při přiblížení a ostření. Čiré sklo jako ochrana ničemu nevadí, jen může být náchylnější na zamlžení, je dobré to zkontrolovat.

George

29. 11. 2020 - 23:50

Děkuji Richarde za uklidnění :-) , je to asi tak jak píšeš .

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

29. 11. 2020 - 19:24

Tak a je "vymalováno" 😂

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

29. 11. 2020 - 19:30

Já bych to přece jenom zkusil,....prstíčkem hrabala.....:-):-) Jinak krásná idylka.

Avatar uživatele

Josef

29. 11. 2020 - 19:33

... a budou Vánoce, pak přijde jaro a máme to tady nanovo....

Avatar uživatele

Martin

29. 11. 2020 - 20:12

No co, lanýže taky rostou pod zemí a taky se sbírají. Proti tomu je sníh nic :)

Avatar uživatele

vlk

29. 11. 2020 - 20:30

...kouzelné...

George

29. 11. 2020 - 20:34

No na obrázku hezké , ale já mám na bílou barvu už od jisté doby alergii :-)

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

29. 11. 2020 - 22:54

Jj, vtipálci. Tak víte co kluci? Přijeďte a můžeme společně hledat lanýže a hrabala, hrabala...😂 Jinak to je focené na Visalájích.

Avatar uživatele

Josef

29. 11. 2020 - 18:28

Dnešní odpolední procházka po Modřanských lagunách - houbově nic moc, ale jinak prosluněná pohodička plná zajímavostí a bobřího nadělení.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

29. 11. 2020 - 18:41

Paráda Jozefe, moc hezké fotoalbum. U nás bylo psí počasí, déšť se sněhem, vrátil jsem se jako prase. S těma ozubenýma potvůrkama to je asi všude stejné, v pohodě sundají i strom o šedesáti číslech. Ten krásný hafan je tvůj ?

Avatar uživatele

Josef

29. 11. 2020 - 19:06

Bohužel není,toho krasavce jsme jenom potkali....

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

29. 11. 2020 - 19:26

Tak o tom si už mohu nechat zdát.

Avatar uživatele

Martin

29. 11. 2020 - 20:21

Hezký. O bobrech taky nevím co si myslet.. to bylo slávy s jejich návratem, ale...

Václav

29. 11. 2020 - 18:12

Už jste letos našli hlívu ústřičnou. A v jakém množství.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

29. 11. 2020 - 18:21

Tak tenhle "Hlívák" fakt nemá chybu, to se jen tak nevidí.

Václav

29. 11. 2020 - 18:45

Není zas tak nemožné si své hlívovníky najít. Jak ho jednou najdete, tak pak sklízíte rok za rokem. Bohužel, jak jsem zde již včera napsal, jenže jsem byl vymazán, a ani nevím proč, oproti minulým rokům je ústřičné v lesích pomálu. Ale i tak jsme v nedávných letech na našíich místech našli tři obsypané hlívovníky. Jenže plodnice jsou ještě mladé a někdo je tam chodí trhat. A to je dobře. Je lépe si je odnést do lůna domova, než je nechat na stromě shnít. Víte jak chutná ústřičná na jaře a jak v zimě v syrovém stavu....

Avatar uživatele

Martin

29. 11. 2020 - 20:11

Václave - zkus sem nepsat. Pak nebudeš moct být nikdy vymazán. Funguje to stoprocentně.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

29. 11. 2020 - 20:25

Za co se tady maže ?

Avatar uživatele

Martin

29. 11. 2020 - 20:35

Tady se nemaže kromě spamu (ale ten se tu teď naštěstí nevyskytuje). Václav je speciální případ člověka, který kdysi totálně rozložil tyto stránky.

lola

29. 11. 2020 - 17:08

dnes v zámeckém parku Velké Březno na Ústecku jsme našli hnízdo bedel

lola

29. 11. 2020 - 17:11

v pěkném stavu ještě ,že

lola

29. 11. 2020 - 17:12

pěkná, že

29. 11. 2020 - 17:17

Paráda, u nás by už měly sněhový klobouček :-)

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

29. 11. 2020 - 17:18

Tím u nás myslím v Havířově.:-) Jura.

Avatar uživatele

vlk

29. 11. 2020 - 18:49

...hezký pozdní nález...paráda...

Avatar uživatele

Josef

29. 11. 2020 - 18:59

Tak to je veliká rarita !

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

29. 11. 2020 - 19:28

😮👏👏

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

29. 11. 2020 - 14:56

Zdar houbaříci, venku padají bílé sr........,počasí, že by psa nevyhnal a vy vážně sedíte doma ?:-) Byl jsem se ještě projít kolem říčky Lučiny, vesměs jsem viděl to co včera, ale líbila se mi penízovka vyrůstající vespod větve nad řekou, ale jak ji v těch sr.....vyfotit ? Takže žádné zázraky, ale mně jde stejně o to "pokochat se". Les dostává tu správnou melancholickou náladu, kterou mám rád, akorát já jsem se příliš melancholicky nevracel, skočil jsem rovnou do vany. Koho mé opakující se záběry obtěžují, tak se omlouvám. Mějte se fajnově. Jura.

Avatar uživatele

Josef

29. 11. 2020 - 15:57

... takové obrázky neomrzí...

Avatar uživatele

vlk

29. 11. 2020 - 16:06

...je to ,,sametonohá,, nádhera...to se přece nemůže omrzet...líbí...

Avatar uživatele

Martin

28. 11. 2020 - 19:23

Taky se mi zdá, že hřibovitých začíná trochu ubývat. Naštěstí rostou jiné druhy, některé ani neznám. A malé houby jsou pořád.

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

28. 11. 2020 - 19:32

Ajaj...jak to vidím, tak mi srdce plesá. Snad zítra mi to vyjde aspoň na skok mrknout do lesíku.

George

28. 11. 2020 - 19:34

Opět paráda.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

28. 11. 2020 - 19:46

Opět nádherné umělecké fotografie.

vevanek

28. 11. 2020 - 20:25

Pěkný mimča sametonožek :-)

petras

28. 11. 2020 - 23:25

Jsem se zasmál,prý ubývá,u nás je les vypraný dočista dočista.Ale vážně,pěkné fotky.

Avatar uživatele

vlk

29. 11. 2020 - 13:00

...paráda, sametonožky a poslední se mi moc líbí...

George

28. 11. 2020 - 17:58

Ve 4 hodiny odpoledne bylo v lese už pěkné šero .Byli jsme tam pro trochu chvojí na výzdobu a tyhle houby byly ještě k vidění.

Avatar uživatele

Josef

28. 11. 2020 - 18:10

...asi poslední zvonění,co ?

...a ve 4 hodiny,to už si musel mít pořádnou baterku.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

28. 11. 2020 - 18:30

Už aby byl konec jara:-)

George

28. 11. 2020 - 19:33

Neměl jsem sebou stativ na dlouhý čas a tak telefon vyhodnotil to šero v lese v automatickém režimu na 1/50 s a ISO kolem 8000což se dá bez mazance ještě udržet v ruce . Šum je myslím vzhledem k tak vysokému ISU přijatelný .

Avatar uživatele

Martin

28. 11. 2020 - 20:08

Je to dobrý, na fotky z ruky a dokumentaci toho co roste naprosto ok.

George

28. 11. 2020 - 22:09

Je to zajímavé Martine , že ten mobil se s tím nedostatkem světla vypořádá daleko lépe než třeba můj Canon G 12 který by volil automaticky při prioritě clony 2 ,8 čas tak 1 - 1/13 s s Isem 1600 a vejš.Nad 800 ISO už má docela víc šumu . Asi to bude tím , že mobil má větší čip 1 / 1,33 oproti 1 / 2,3 u G 12ky.Taky mají asi lépe zmáklé logaritmy pro postprocesing do JPG.

Avatar uživatele

Martin

29. 11. 2020 - 14:42

Jo, u těch mobilních fotek člověk nikdy neví kolik bylo vyfoceno a kolik vypočítáno :) Ale hlavní je jak to nakonec vypadá.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

28. 11. 2020 - 16:00

Tak dneska to ani tak nebylo o hříbkách, jako spíš o procházce divokým údolím řeky Lučiny v Havířově. (A to navíc po narozeninovém trhání stoliček a kloktání hu.....úst):-) Přesto nové místo se starou Hlívou, spousta dřevokazů, no a snad penízovka sametonohá, ale to mi prosím potvrďte, nebo vyvraťte vy místní znalci. (A to nemyslím nijak dvojsmyslně). V lese i přes sychravo a nižší teplotu nádherně. Opatrujte se. Jura.

Avatar uživatele

Josef

28. 11. 2020 - 16:31

Juro, to je nádherná výstava, které kralují super nádherné sametonožky !!! Paráda.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

28. 11. 2020 - 16:36

Zdar Jozefe, znáš to pořekadlo " už jsem odcházel domů, když v tom jsem zakopl o pařez obsypaný penízovkou sametonohou"?:-) Ale dneska to tak fakt bylo, byly to poslední dva pařezy před východem z lesíka u řeky, předtím ani sametonožka :-)

Avatar uživatele

Josef

28. 11. 2020 - 16:44

Taky bych o ně chtěl zakopnout, ale to bych nesměl bejt starej zimomřivej lenoch, zalezlej jak jezevec. Venku je hnusně že by psa nevyhnal, natož mně. Ale zítra se( (snad) polepším.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

28. 11. 2020 - 16:48

Povídej mi o tom "starče", vždyť já mám šedesátku na krku :-)

Avatar uživatele

Josef

28. 11. 2020 - 16:50

... já teprve 67....

Avatar uživatele

Vlcak

28. 11. 2020 - 16:53

Moc pekne nalezy máš Jurys. Ale ta zima. Ja jsem radeji chodil po bytě. A hele. Hnizdo hribku pernikovych. Ty budu jen tak. Příležitostně. Vlčák.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

28. 11. 2020 - 16:59

Ty bláho Jozefe, tak to abych ti někdy skáknul pro pivo, já "teprve" 57:-) A ty buď vlčáku rád, že máš v bytě perníčky a ne dřevomorku :-)

Avatar uživatele

Vlcak

28. 11. 2020 - 17:14

To víš že se mám. Drevomorka.neni vůbec dobrá.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

28. 11. 2020 - 17:17

Dneska jsem si vlčáku vzpomněl na tu srnku na tvoji chatě, dnes měly srnky u Lučiny asi nějaký sraz:-), ale jaksi se jim nechtělo čekat až vytáhnu z kapsy foťák:-)

Avatar uživatele

vlk

28. 11. 2020 - 17:48

...moc hezký Brslen a ještě hezčí sametonožky...

George

28. 11. 2020 - 19:37

Ty trsy penízovek nemají chybu.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

28. 11. 2020 - 19:54

Tak chlapi dám na vás a budu se tvářit, že je to penízovka. Zkusím za pár dnů malý samosběr, ale nerad bych poslal předčasně do věčných lovišť svého téměř devadesátiletého tatu :-):-)

Avatar uživatele

Martin

28. 11. 2020 - 20:12

Fakt hezký. Největší riziko je čepičatka. Po mrazech by už neměla růst, ale v teplejších oblastech může vydržet - loni jsem ji viděl čerstvou v prosinci. Tak tu je dobrý si nastudovat. Další problém může být třepenitka svazčitá, ta je údajně hodně hořká, takže ji člověk nesní omylem. Pak jsou různý nejedlý a přemrzlý houby, který taky můžou způsobit problém. Penízovka sametonohá nepřemrzne. Ale stejně bych si to nechal ještě ověřit. Znám spoustu hub co jsem dříve neznal, ale na konzumaci jen a pouze hřibovité plus lišky:)

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

28. 11. 2020 - 20:33

A co je prosím tě Martine podle tebe tahleta houbička (foceno 7.11), není to ta čepičatka ? Obdivuji každého, kdo strčí do ........úst něco jiného než hřib smrkový či hnědý. Borci co požívají růžovky jsou u mně supermani:-)

Avatar uživatele

Josef

28. 11. 2020 - 20:48

Sametonožka má celou nožku, jak už je dáno v názvu, celou krásně sametovou a nemá žádný prsten, čepičatka jehličnanová má prsten nebo jeho zbytky, samet chybí. Místo růstu je také odlišné. Sametonožka roste převážně na listnáčích, čepičatka naopak.

Avatar uživatele

Martin

28. 11. 2020 - 21:10

Je potřeba vidět celou plodnici. Neřeknu to najisto. Navíc nahoře to vypadá na něco jiného.

Avatar uživatele

Josef

28. 11. 2020 - 21:26

Juro, stáhni si houby.naturatlas.cz , jsou tam velice slušné fotografie, popisy i možné záměny. Mrkni na to.

Eva

27. 11. 2020 - 15:38

Moc děkuji Vevanko a Juro. Zkouška potřetí.

Avatar uživatele

vlk

27. 11. 2020 - 18:47

...čauky, pokud jde o vložení fotek, tak po nahrátí a ,,Odeslat příspěvek,, čekej, někdy to trvá fakt delší dobu...

Avatar uživatele

Vlcak

27. 11. 2020 - 15:11

Dnes opět pouze procházka po zahradě.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

27. 11. 2020 - 15:16

Perfektně sis to uměl vlčáku zařídit:-) Jako můj kamarád Jirka B. z Ostravice - Ujmisk, půlku léta chodil po Smrku a nenašel jediného praváka a nakonec ho našel na zahradě půl metru od pergoly. To není fér :-) Já jsem se posledně u Lučiny propadl skoro po kolena do baga ! Zdar Jura.

Tom

27. 11. 2020 - 14:21

Dobrý den, můžete mi poradit o jakou houbu se jedná? Děkuji

Kalfa

26. 11. 2020 - 23:04

Postřehl jsem, že na několika příspěvcích letos statoval i pstřeň dubový ergo volský jazyk. Atlasy ho většinou uznávají co jedlý leč tuhý, já ho jednou aplikoval jako guláš a dopadlo to nevalně, no spíš špatně, nejdřív jsem vyklopil žaludek a pak i zbytek z hrnce a tak se chci zeptat, máte s touhle houbou někdo kulinářské zkušenosti?

Avatar uživatele

Josef

26. 11. 2020 - 23:16

Už jsme o něm spolu mluvili na "Kde rostou-Praha a okolí". Já jsem ho zkusil jako ovar a docela to šlo - nerozvařit!

Kalfa

27. 11. 2020 - 07:58

Jo, stárnu a zapomínám. Díky, tohle snad do příští sezóny udržím.

Avatar uživatele

Josef

27. 11. 2020 - 10:43

.. jo, taky se s panem Alzheimerem znám ! ... a lepší to nebude...

Avatar uživatele

vlk

27. 11. 2020 - 16:12

...Pstřeň dubový je hezká houbička, ale asi bych ji nezkoušel baštit...

Kalfa

28. 11. 2020 - 07:04

No, já ho okoštoval ze zvědavosti, protože jsem se tehdy dočetl, že ho naši předci konzumovali v dobách hladomorů. Evidentně věděli proč.

Avatar uživatele

Martin

26. 11. 2020 - 20:56

Pár malých hub ze včerejšího lesa. Času bylo velmi málo, tak jsem se nemohl pouštět do žádných větších akcí. Dvojka je kalichovka oranžová, trojka asi penízovka, jinak snad helmovky.

Avatar uživatele

Josef

26. 11. 2020 - 21:29

... asi jim už bude zima... v každém případě hezké...

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

27. 11. 2020 - 15:22

👏👏

Avatar uživatele

vlk

27. 11. 2020 - 16:14

...vymazlená drobotina...

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

26. 11. 2020 - 16:07

Zdar všem houbařům. Pošlete mi prosím nějaké milé houbové foto, když už mám ty narozeniny :-):-)

Avatar uživatele

Vlcak

26. 11. 2020 - 16:14

tak pěkný večer.a vše nej.

Vlcak

lola

26. 11. 2020 - 17:10

vše nejlepší k těm narozeninám

Avatar uživatele

Josef

26. 11. 2020 - 17:38

... všechno nejlepší a v příští sezoně hub jak naseto...

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

26. 11. 2020 - 17:44

Tak si je užij🎉

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

26. 11. 2020 - 17:52

Díky moc lidičky za přání a fotečky jsou prostě paráda !:-)

Avatar uživatele

Martin

26. 11. 2020 - 18:00

Neco co se dá najít i ted.. i když fotka není dnešní.

vevanek

26. 11. 2020 - 18:41

Všechno nejlepší k narozeninám. Posílám hřiby z Červeného seznamu.

hřib královský, hřib Le Galové, hřib moravský, hřib plavý, hřib přívěskatý, hřib rudonachový

Eva

26. 11. 2020 - 18:51

Vše nejlepší a snad potěší něco málo z minulých sezón z Beskyd.

Eva

26. 11. 2020 - 18:53

Nějak se mi nepodařilo nahrát fotky. Já se polepším :-)

Avatar uživatele

vlk

26. 11. 2020 - 19:08

...připojuji se k přání s pár houbičkama, hlavně zdraví a rodinnou pohodičku přeje starý, šedivý Vlk...

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

26. 11. 2020 - 19:19

Lidičky ještě jednou díky, dojali jste mně :-). Jura.

petrčas

26. 11. 2020 - 20:57

Všechno nejlepší,hlavně zdravíčko

Kalfa

26. 11. 2020 - 22:58

Samozřejmě gratulace jubilantovi! Ale nebuďme úzkoprsí i autorům těch krásných fotek. Takže vše nejlepší a ať je ta příští sezona aspoň tak dobrá a bohatá jako byla letošní!

Eva

27. 11. 2020 - 10:52

Druhý pokus. Snad bude úspěšný. Všem přeju krásný adventní víkend.

Eva

27. 11. 2020 - 10:54

Tak ani druhý pokus se nezdařil. Neumím vložit více fotek najednou. Pls, jak na to?

Děkuji

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

27. 11. 2020 - 14:27

Evičko stačí zmáčknout "upravit" pod vaším příspěvkem a opakovaně lze znovu nahrávat fotky, třeba i po jedné. Nejlepší je mít fotky pro vložení seřazené za sebou a potom je najednou označit a odeslat. A díky za milé foto a přání. Jura.

vevanek

27. 11. 2020 - 15:23

Pro Evu: Mě to naučil vlk, protože jsem to taky neuměla. Můj postup je, že do složky si dám fotky, zmáčknu ctrl, kurzorem označím fotky, které chci nahrát a klepnu na okénko otevřít. V obdélníku "nahrát fotky" se mi objeví počet označených fotek a ty odešlu. Snad jsem to napsala srozumitelně.

lola

26. 11. 2020 - 15:37

vážení houbaři sezona byla velmi pěkná i tento rok na Sněžníku na Děčínsku zavařeno zemraženo nasušeno i pochutnali na čerstvých a toto je ukázka co je v mojí spíži za delikatesy

Avatar uživatele

Josef

26. 11. 2020 - 15:41

... jak jsem psal už minule - ŠIKOVNÁ !

lola

26. 11. 2020 - 17:25

a ještě ty pečenáče

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

26. 11. 2020 - 17:44

Asi tu spižírnu navštívím 😁

Avatar uživatele

vlk

26. 11. 2020 - 19:10

...lola opět boduje...to je parádní zásobička...

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

27. 11. 2020 - 17:03

Mňam, mňam, škoda , že z hub můžu jenom polívku a dušené maso na houbách:-)

vevanek

25. 11. 2020 - 20:05

Už jsem dva dny nebyla v lese. Je tu "vlezlé" počasí, mlhavo, vítr, zima. A to se mi z tepla moc nechce. Zlákala by mě jedině hlíva, ale na tu tady nemám biotop a jinak toho moc k nalezení není.

třepenitka maková, hnojník z okruhu třpytivého, muchomůrka královská, drobná bedla, pavučinec, kuřátečko hřebenité, pohárovka obecná, ostenatka Bresadolova, zmrzlá voskovičkaasi citronová, vlčí mléko, nedohub růžový, hlenka

Avatar uživatele

vlk

25. 11. 2020 - 20:15

...stále se dají najít hezké úlovky...paráda...

Avatar uživatele

Josef

25. 11. 2020 - 20:39

Budu se asi opakovat, ale co na to říct jiného než paráda-krása-nádhera, prostě dokonalé.....

vevanek

25. 11. 2020 - 20:57

Josefe, moc to s tou chválou nepřehánějte. Hlavně k dokonalosti, po technické stránce, mají fotky hodně daleko.

Avatar uživatele

Josef

25. 11. 2020 - 21:33

... já si myslím, že tady je to především o houbách a vše ostatní je až na druhém místě. Tím samozřejmě nechci říct, že mám něco proti technicky vypracovaný fotkám... naopak...

Avatar uživatele

vlk

25. 11. 2020 - 22:11

...nic než souhlas s Josefem...

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

25. 11. 2020 - 22:49

Tohle najít je fakt skvělé, co já bych za to dal. 👏👏👍

Avatar uživatele

Martin

26. 11. 2020 - 08:20

Fotky jsou rozhodně hezký, ale co oceňuju nejvíc je určení všech druhů a to i těch relativně méně známých.

Eva

26. 11. 2020 - 11:30

Taky vždycky nasávám určení hub. Nejen, že se na fotky krásně kouká, ale hned mám i jasno, o který druh se jedná. Díky za to!

Avatar uživatele

Josef

26. 11. 2020 - 11:48

.... tak to vidíte Vevanko, já to říkal, je to dokonalé !

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

26. 11. 2020 - 14:31

Nádherné záběry, navíc tu pohárovku jsem zřejmě ještě nikdy v přírodě neviděl. Fakt super. Jura.

vevanek

26. 11. 2020 - 16:32

Jejda, tady je reakcí. K těm názvům. Vždycky se snažím všechny určit a když už jsem v koncích, tak mám ještě "kamaráda na emailu", který houby studuje. Já jsem taky ráda, když vidím fotky i s určením, tím se člověk pořád učí.

Pro Jiřího: pohárovka roste většinou na zetlelých větvičkách a její velikost je tak do 0,5cm. Já ji nacházím nejčastěji podél cest. Ale musí se pořád koukat do země. Stejné je to s číšenkou rýhovanou, ta roste ve větších skupinách.

Avatar uživatele

Vlcak

25. 11. 2020 - 15:38

Zdravim z Ostravy.

Dnešní nález na zahradě na zbytku ořešáku.

Avatar uživatele

Josef

25. 11. 2020 - 15:44

Roztomilá krasavice !

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

25. 11. 2020 - 15:48

Srdečně tě zdravím vlčáku, moc rád tě tady vidím:-) Jura.

Avatar uživatele

vlk

25. 11. 2020 - 16:16

...Vlčáka z Ostravy zdraví Vlk z Vyškova...krásná klubající se Hlíva...

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

25. 11. 2020 - 16:17

Můžete mi prosím ještě vy dva páni houbaři poradit, jak si "montujete" tu fotku místo toho hříbku ke svému jménu ?:-) (počítačový analfabet):-)

Avatar uživatele

Josef

25. 11. 2020 - 17:07

Klepni na menu, dále na "můj"profil a dál už uvidíš... hlavně musíš být přihlášený...

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

25. 11. 2020 - 17:23

Dík Jozef:-)

Vlcak

25. 11. 2020 - 18:16

zitra zkontroluju přírústek a podám foto

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

25. 11. 2020 - 18:22

Jde o "samovýsev", nebo jsi ten kmen "naočkoval" ?:-)

Avatar uživatele

Vlcak

26. 11. 2020 - 08:18

nic očkovaného.

to příroda

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

25. 11. 2020 - 11:19

Tak dnes v Havířově u řeky Lučiny poslední zbytky Hlívy ústřičné, ale na dobrou drštkovou stačí. Nevadí že plodnice prošly mrazem -2°C ? Raší ještě nějaká mláďatka, ale těm už v nadcházejících mrazech nedávám šanci.

Avatar uživatele

Josef

25. 11. 2020 - 13:55

Juro neboj, mráz jim nevadí, je to podobné jako u sametonožek. ....a gratuluju k úlovku.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

25. 11. 2020 - 15:19

Dík Jozefe, trochu jsem se byl odreagovat po včerejším trhání dvou zubů, ale nebylo to tak strašné, fakt super doktor. Dneska nádherně slunečno až na tu kosu:-) Opatruj se. Jura.

Vlcak

25. 11. 2020 - 15:47

Ahoj Jurys. Našel jsi pěkné místečko a navic potvrzujeŝ že umiš fotot. Vlcak.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

25. 11. 2020 - 16:00

Buď zdráv a víš, že jsi mně k té hlívě vlastně vyprovokoval ty ? Psal, že jsi je viděl někde na starých olších. No a tak mi to po prvním neúspěchu nedalo a napodruhé jsem ji našel, ale ne na olších, ale na seřízlých pahýlech po topolech. Takže můj starý otec ti vlastně děkuje za super smažené řízky a já za perfektní držkovku:-) Už se těším na tvé nálezy z Ostravice. Jura (Jurys)

Avatar uživatele

vlk

25. 11. 2020 - 16:17

...hezké pokoukání...

Radek

24. 11. 2020 - 19:19

Poprosím o identifikaci... pařez na kraji smrkového lesa, pár malých doubků v dohledu.. Hlíva ústřičná???

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

24. 11. 2020 - 19:20

Určitě hlíva ústřičná, parádní úroda.

Avatar uživatele

Josef

24. 11. 2020 - 19:24

.....na 100% a opravdu nádherná, gratuluju...

petras

24. 11. 2020 - 18:11

Většina se dá najít až na jaře,ale začínají už teď,pokud vím kde rostou,ale není je běžně vidět.

petras

24. 11. 2020 - 18:16

Ze stejného místa

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

24. 11. 2020 - 18:21

Paráda, ve větším množství jsem je kdysi vídaval v Belanských Tatrách.

Avatar uživatele

vlk

24. 11. 2020 - 18:40

...dost dobrý...

petras

24. 11. 2020 - 17:49

Hub zase ubylo,hlívu mi někdo sklidil.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

24. 11. 2020 - 17:56

Ale i bez té hlívy to je paráda. To červené, myslím, že je to něco "Rakouské" jsem u nás nikdy neviděl. Já zkusím zítra na Hlívu na "dočesnou".

Avatar uživatele

Martin

24. 11. 2020 - 18:01

No vida, jak jsem říkal :)

petras

24. 11. 2020 - 18:05

Ohnivec rakouský,dlouho jsem je nemohl najít,nakonec prvního jsem našel ve starém zbořeništi dvacet metrů od baráku.Rostou kolem potoků,většinou na vrbových větvičkách zanořených do hlíny.Pařezník pozdní,čihovitka a poslední jsou voskovičky,velikost do 1 cm,taky jsem je nemohl dlouho najít.

petras

24. 11. 2020 - 18:09

Martine,je to OLY PEN E-PL5.Dnes všechno v protisvětle,sluníčko,modrá obloha.A les skoro bez hub,od minula většina zmizela a nic nového neroste.

Avatar uživatele

Josef

24. 11. 2020 - 18:14

Pařezníci jsou kouzelný, letos jsem na ně neměl štěstí. Ostatní též parádní.

Avatar uživatele

vlk

24. 11. 2020 - 18:40

...krásná přehlídka...

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

24. 11. 2020 - 18:49

Nádhera👏👏👏

Avatar uživatele

vlk

23. 11. 2020 - 21:34

...hezký večer nahoubaři...z houbiček poslední sobotní úlovky, 4 poslední fotky jsou dnešní, někdo se postaral o krásnou Hlívu na pařezu a dožívající městské Strmělky mlženky...

Avatar uživatele

Josef

23. 11. 2020 - 23:17

Obrázky hezké, ale bohužel smutné. Houbám zvoní umíráček.

... hlíva a mlžky-že by Kalfa ? (Kalfo promiň, to byl pokus o vtip)

Kalfa

24. 11. 2020 - 08:14

A můžu si za to sám.

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

24. 11. 2020 - 18:51

Ty sobotní, pocukrované, mi hodně připomínají, že Vánoce už jsou za dveřmi.🎇

Avatar uživatele

Martin

23. 11. 2020 - 18:18

Pro George: Tady pár ukázek. Obr.1 a 2 Olympus/Zuiko60, první normální, druhá bracketingová (je ostřejší, ale různý překryvy produkují artefakty, takže je potřeba to používat s rozvahou), obr.3 a 4 Oreston (na Fuji x-t30), obr.5 a 6 je Fuji 35/1.4 a obr.7 a 8 je totéž - simulace Velvia. Lakovku jsem bohužel nedoostřil :) Ale to je mým cílem, nastavit toho ve foťáku tolik, aby člověk nemusel pak dělat už nic. Kromě složení druhého obr v tomto nejsou žádné úpravy, které by nezvládnul Irfan do 10s :)

Alena Říhová

23. 11. 2020 - 20:18

Krasavice

Avatar uživatele

Josef

23. 11. 2020 - 23:23

... i nedoostřená je to fešanda

George

24. 11. 2020 - 12:51

Pěkný , mě se nejvíc líbí fotka č. 2 a 1.Ty ostatní jsou na můj vkus moc umělecké :-). Ten bracketing má něco do sebe.

Avatar uživatele

vlk

24. 11. 2020 - 15:01

...krásný trs sametonožek...

Avatar uživatele

Martin

24. 11. 2020 - 18:03

OM-D10 v2 ten bracketing má a má displej vyklápěcí jen dolů což je pro houby lepší než úplně překlápěcí. Mne osobně se přeostřený fotky přestaly líbit, ale fakt je, že většina má jiný názor.

Vlasta

22. 11. 2020 - 22:00

Zkouška

Avatar uživatele

Josef

22. 11. 2020 - 22:11

Přihlášena ?

Vlasta

23. 11. 2020 - 00:03

Jo, ale dalo mi to! Jak vidíš, jsem počítačový expert :-). Děkuji, že jste mi poradili.

Avatar uživatele

Josef

23. 11. 2020 - 23:31

Teď už to půjde samo....

Avatar uživatele

Martin

22. 11. 2020 - 18:35

Velké houby zmrzly a jsou nesebratelné a většinou i nefotitelné. Ale ty malé vypadají celkem ok (zatím).

Avatar uživatele

vlk

22. 11. 2020 - 18:41

...nádherné sametonožky...tady zatím nejsou...

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

22. 11. 2020 - 18:41

Mrkni na Vlka, ten fotí i "nefotitelné"😁. Jinak fotka č.3 (zřejmě čepičatky) je parádní👏👏

Avatar uživatele

vlk

22. 11. 2020 - 18:52

...nejsou ty dvě krasavice nějaké Helmovky...???...

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

22. 11. 2020 - 19:04

Nádherná podzimní romantika, paráda.

Avatar uživatele

Martin

22. 11. 2020 - 19:22

Jj, taky myslím, že to jsou helmovky. Ty byly celkem v kondici, ale větší houby to byl fakt zmar.

Avatar uživatele

Josef

22. 11. 2020 - 19:37

Krásné obrázky-jak z kresleného seriálu Mrňouskové.....

vevanek

22. 11. 2020 - 20:19

Sametonožky jsou parádní :-)

George

22. 11. 2020 - 20:46

Fotka 3 a 5 nemá chybu.

George

23. 11. 2020 - 11:07

Martine ,ten krásný bokeh Ti kreslí takhle tvoje zrcadlovka nebo to dolaďuješ ještě z rawu v nějakém editoru ? Co máš za typ foťáku ?

Chtělo by to popíchnout admina , aby tady na webu konečně nějak zprovoznil nahrávání exifu spolu s fotkou . Dřív na starých stránkách šel exif zobrazit pokud ho fotka obsahovala . Nemusel by se člověk tolik dotazovat pokud ho tyto technické informace zajímají.

Avatar uživatele

Martin

23. 11. 2020 - 12:27

ahoj, je to směs. Ty fotky ani nejsou z jednoho dne. Ostrý fotky s mázlým, ale nudným pozadím jsou většinou z Olympusu s objektivem Zuiko 60/2.8. Občas přes focus bracketing pro lepší ostrost. Zbytek je z Fuji X-T30 s objektivem 35/1.4 ty ostřejší nebo z Orestonu 50/1.8 ty neostré se zajímavým bokehem. Používám jen Zoner, většinou ani to ne. Bracketingový fotky se pochopitelně musí složit, ale to se udělá automaticky a už od toho ustupuju. Když už, tak chci ten čas strávit v lese, ne u compu.

Kdybys chtěl jít do bezzrcadlovky, tak nejlevnější je asi Olympus OM-D10 v2. Petras co sem občas něco dá má krásné fotky z tohoto foťáku (jestli se nepletu) jen se seťákem a mezikroužkama.

petras

23. 11. 2020 - 21:53

Martine,jen Olympus PEN E-PL5

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

22. 11. 2020 - 15:37

Mně asi drbne lidičky, mně se asi podařilo ten můj příspěvek s hříbky z minulých sezón smáznout:-( Taky jste byli na začátku taková trdla ?:-) Tak ještě jednou a snad naposledy posílám pár záběrů na hříbky od nás z Karvinska z okolí Havířova z minulých povedených sezón. Snad bude i ta příští taková a já se do té doby naučím ovládat stránky :-).

Kalfa

23. 11. 2020 - 09:13

Ty hříbky jsou tak krásný, že mi to rve srdce a na mysli mi tanou nesmrtelná slova majora Terazkyho : " Také krásné prasca, škoda ich zožrať!"

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

23. 11. 2020 - 10:19

Však já taky prvně po nálezu řvu jak na lesy, pak si dám pivko a až potom hříbky posbírám, prostě blázen :-):-) A "zožiera" jich s velikou chutí můj hodně starý tata:-)

George

23. 11. 2020 - 10:54

Zdravím , čím je to foceno ? Hezké.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

23. 11. 2020 - 10:59

Zdravím George, foceno je kapesním "power - shotem" Canon SX730HS, který se ale na focení zblízka moc nehodí. Má silný Zoom (40x) a na to je fakt dobrej ale zblízka se mu nechce moc dobře ostřit. Jako foťák na houby nedoporučuji.

George

23. 11. 2020 - 11:19

Jo, chtělo by to asi koupit na tak krásný houby alespoň nějakou začátečnickou zrzadlovku :-) . Já pošilhávám po levném Nikon D 3400 s nějakým vhodným objektivem. Dneska se dá koupit za cca 12000 kč v základním setu.

Avatar uživatele

vlk

23. 11. 2020 - 15:25

...na to se dá čučet od rána do večera...

Vlasta

23. 11. 2020 - 16:51

Moc pěkné pokoukání. Jak říká Vlk, to člověka nikdy neomrzí.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

23. 11. 2020 - 17:54

Tak snad si to pokoukání užijeme všichni příští sezónu naživo. Mějte se fajnově. Jura.

Houbar

23. 11. 2020 - 18:49

Njn, až příští. Ale opravdu parádní hřiby.

Avatar uživatele

vlk

22. 11. 2020 - 14:30

...hezké odpoledne nahoubaři, další včerejší dávka na kost zmrzlých houbiček. U těch Dřevnatek jsem pěkně ,,zatuhl,,...

Avatar uživatele

Josef

22. 11. 2020 - 14:40

Moc hezké pokračování ledové pohádky.Parohatky vypadají jako zamaskovaní Vikingové.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

22. 11. 2020 - 15:01

Fakt moc krásné s tím pocukrováním ,ale křupe to mezi zubama. Dřevnatky parohaté bylo ještě před deseti dny na okraji Havířova mraky. Kde tak mrzne ? U nás pro změnu šílený vítr. Jura.

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

22. 11. 2020 - 18:42

Dřevnatky se ti velmi povedly 👍👏

Avatar uživatele

vlk

22. 11. 2020 - 18:44

...Vojenský újezd Březina...za Zelenou Horou...

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

22. 11. 2020 - 07:58

Zdravím všechny houbaře vespolek a posílám pár záběrů na dřevokaznou všehochuť od nás z Havířova z údolí řeky Lučiny z uplynulého týdne.

Eva

22. 11. 2020 - 08:29

Tak to je paráda! V této době už není radno chodit s hlavou skloněnou, ale hledět vzhůru.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

22. 11. 2020 - 08:47

Díky Evo a zdravím. Byla to taková potěcha pro oko (v případě hlívy i pro žaludek) po letošní zdejší naprosto katastrofální sezóně. Šílený nadbytek vláhy, všude bažiny a v lese totální mrtvo. Po uplynulých "pravákových" sezónach doslova katastrofa:-). Snad bude ta příští rok lepší. Zdraví Jura.

Avatar uživatele

Josef

22. 11. 2020 - 09:08

Zdravím Havířov, parádní úlovky hlívy a krásné fotky !

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

22. 11. 2020 - 11:22

Pěkné. Občas se zajdu projít na těrlické mokřady.

Avatar uživatele

vlk

22. 11. 2020 - 12:52

...paráda...dost slušná úrodička Hlívy ústřičné...

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

23. 11. 2020 - 09:06

Zdravím vespolek, nevíte prosím někdo co za houbu to mám na předposledním snímku ? Mohlo by jít o nějakou šupinovku ? Rostlo to asi šest metrů vysoko na starém pahýlu po topolu. Díky Jura.

Olda

23. 11. 2020 - 09:24

Asi nějaká, už stará šupinovka, takto neurčitelná

Avatar uživatele

vlk

21. 11. 2020 - 17:16

...hezké odpoledne nahoubaři...dnes 3 stupně pod nulou, ale sluníčko a nádhera...všechny houby ,,skleněné,,...

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

21. 11. 2020 - 17:57

Pěkně pocukrované kloboučky👏👏

Avatar uživatele

Josef

21. 11. 2020 - 18:01

Paráda,jako z pohádky od Andersena !

Avatar uživatele

Tony52

20. 11. 2020 - 23:32

Zdravím, dnes na Lotouši s parťákem. Pozůstatky klouzků kravských, dřevokaz rosolovitý, plesňák zemní, nějaký ryzec, pavučinec asi oranžovolupennatý a hnědáci. MSF.

Avatar uživatele

Josef

21. 11. 2020 - 00:07

Pěkné.... a nádherný hafan.

Avatar uživatele

vlk

21. 11. 2020 - 17:47

...no paráda...v první chvíli na moment jsem myslel, že vlevo od parťáka roste Kyj rourkovitý, ale pak mně to došlo...

Vlasta

20. 11. 2020 - 22:31

Josefe, jižní okraj Jizerských hor, blízko Janova nad Nisou. Někdy závidím houbařům z "teplých

krajin" :-).

Vlasta

20. 11. 2020 - 22:34

Zase jsem to zvorala, proč tu není "mazátko" ?

Avatar uživatele

Josef

20. 11. 2020 - 22:47

Vlasto děkuji,určitě je to krásný kraj. V Praze už byla také zima jako v ruským filmu. Jinak "mazátko" máš pod svojím příspěvkem, můžeš smazat,upravit nebo znovu reagovat.Ještě jednou dík.

Avatar uživatele

vlk

21. 11. 2020 - 17:49

...a já Vojenský újezd Březina...za Zelenou Horou...

Avatar uživatele

Josef

21. 11. 2020 - 18:29

Vlku díky,tam jsem nikdy nebyl,ale musí tam být krásně když jsou odtamtaď tak pěkné obrázky.

vevanek

21. 11. 2020 - 20:36

A já v trojúhelníku mezi Východní Šumavou, Blanským lesem a podhůřím Novohradských hor, na půli cesty mezi ČB a Dolním Dvořištěm. Josefe, Vám v Praze rostou houby celý rok, tam žádná zima není :-). Jo a Vlasta tam "mazátko" asi nemá, protože není přihlášená.

Vlasta

21. 11. 2020 - 21:01

Vzpomněla jsem si na podobnou příhodu z dětství, jakou líčí Josef. Bylo nám asi 10 let, vydali jsme se s kamarádkou na houby. Dana pečlivě rukou rozhrabávala každý kopeček-co kdyby tam byl hříbek! Nebylo tam nic. Potom si odskočila do ďolíku na velkou a výsledek pečlivě zasypala jehličím. Co se stalo za čtvrt hodiny si už můžete domyslet. Nikdy nezapomenu na její udivený výraz a vytřeštěné oči na ruku, kterou právě prohrábla svůj kopeček.

Vlasta

21. 11. 2020 - 21:04

Vevanko, děkuju, přihlásím se,

Avatar uživatele

Josef

21. 11. 2020 - 21:36

VEVANCE: Děkuji za informaci o Vašem houbařském "lovišti".V Praze máme zimu opravdu mírnější,ale kvalita lesů se s těmi Vašimi nedá srovnat. Tady les spíše připomíná psí (a nejen psí) toaletu nebo smetiště,protože ho navštěvujou z velké části tak zvaní rádoby milovníci přírody. Všem kdo žije v čistší přírodě tiše závidím !

Vlasta

21. 11. 2020 - 22:41

Josefe, promiň, ta příhoda, na kterou jsem reagovala byla od Kalfy. Bože, já to mazátko opravdu potřebuju.

Avatar uživatele

Josef

21. 11. 2020 - 23:37

...nevadí,pochopil jsem a ostatní jistě také. Mějte se všíchni fajn, hlavně zdravíčko...

Kalfa

22. 11. 2020 - 07:53

No, nevím jestli je pražské mikroklima taková výhra. Je sice pravda, že v loňské sezóně tu rostly čirůvky dvoubarvé i po Novém roce, ale na druhou stranu předloni, na přelomu srpna a září, jsem sledoval meteosituaci, tehdy do české kotliny táhly mraky od Jadranu, přes Vídeň a já si tak pěkně představoval, že dorazí i nad Prahu, proudění vzduchu tomu napovídalo. Ovšem prd a vořech, zhruba nad Budějovicemi se mraky rozdělily a část se vydala na Jihlavu a zbytek na Plzeň, středočeský kraj nedostal ani kapku. Asi termika nad rozpálenou Prahou.

Avatar uživatele

Josef

22. 11. 2020 - 09:20

To má Kalfa pravdu, vždy jsem smutně pozoroval, jak všude nějaká ta voda spadla, jenom tady se v lese prášilo od bot,

vevanek

22. 11. 2020 - 10:50

Kalfa: Mě zajímají i jiné houby než k jídlu a podle příspěvků od mykologů na FB, tak ti nacházejí po Praze houby celý rok. A s tím jihovýchodním prouděním máš pravdu, toto proudění rozdělují Novohradky, takže moje bydliště je taky ve stínu. Navíc ze západu to spadne na Šumavě a ze severu v Blanském lese. Takže to u mě taky není žádná sláva, ale mám asi víc možností lokalit, které nejsou tak vzdálené.

Habiby

20. 11. 2020 - 20:50

Tak dnes už asi opravdu naposledy... zítra má mrznout i u nás,. V košíku nakonec bylo pár hnědáků, dokonce i hřiby, ale byl přede mnou nějaký předskokan, protože už byly vykopnuté, havelky už skoro žádné a dokonce zmizely i pomrazky a peprných těch bylo "hafo"

Avatar uživatele

vlk

20. 11. 2020 - 21:47

...pozdní nádhera...ten předskokan bylo nějaké zvíře...

Avatar uživatele

Josef

20. 11. 2020 - 22:10

Také jsem myslel,že by pachatelem mohlo být zvíře - i když se po lese potuluje hodně pitomců,tak takovéhle ho..do snad ne. JINAK ÚLOVEK JE PĚKNÝ.

Kalfa

21. 11. 2020 - 07:35

Nechci kritizovat případné "vykopávače", jen posloužím historkou. Před asi 10 lety jsem byl takhle v listopadu navštívit můj oblíbený les a do něj skoro vždy vstupuji přes louku přecházející v osiky, tedy ráj křemílků. A tak jdu po louce s pohledem upřeným mezi osiky a nic jsem nenašel. Až při zpáteční cestě, v zelené travičce vykopnutý křemenáč, mezi stopami po lidských botách. Nelze popsat, co jsem si pomyslel o slepotě a idiotech, když mi došlo, že jsou tam jediné stopy - moje.

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

21. 11. 2020 - 11:42

To je dobré...jak se mi něco takového stane, tak si řeknu "zase ten Kalfa" 🤣

Avatar uživatele

vlk

21. 11. 2020 - 16:18

...taky často potkávám Kalfu...

Kalfa

22. 11. 2020 - 07:42

Díky, budu si vždy přípomínat, že Pánubohu bylo hej, ten je jen trojjediný.

Vlasta

20. 11. 2020 - 19:52

Dnešní procházka lesem byla kouzelná - rukavice, zimní čepice a najednou se začaly snášet první vločky...Vlk má pravdu: v lese je krásně vždycky.

Houby jen na jedné pasece s pár smrky v husté trávě.

Avatar uživatele

vlk

20. 11. 2020 - 20:20

...ti malí hnědáčci jsou super...hezký úlovek...

Avatar uživatele

Josef

20. 11. 2020 - 20:40

Na druhou půlku listopadu paráda,ale v těch rukavicích se to muselo sbírat špatně.

Vlasta

20. 11. 2020 - 21:08

Taky mě pěkně záblo, když jsem si musela sundat rukavice a vyhrabat ty houby z trávy :-).

Avatar uživatele

vlk

20. 11. 2020 - 21:48

...já už minulý týden fotil v lese v rukavicích...největší problém je, když ručně zaostřuji a orosí se objektiv...

Avatar uživatele

Josef

20. 11. 2020 - 22:13

Můžete mi oba,prosím, prozradit odkud jste,že tam máte takovou Sibiř ?

Z lásky k houbaření od roku 2001
© NaHouby.cz