Diskuze

Diskutuj o mykologii, houbách, ale i běžných věcech ze života houbaře

Reakce na příspěvek

"Ahoj lidi. Je todle čechratice? Děkuji za odpobědi"

Máš už svůj účet?
Přihlaš se nebo si ho vytvoř zdarma.

131 příspěvků za posledních 7 dní

Avatar uživatele

Tony52

19. 09. 2020 - 22:33

Zdravím, na Slánsku v lesích opět sahara, něco se najít dá, ale všechny nálezy jsou poznamenány suchem. Ranní rosa ještě nestačí, zejména klouzci jsou "sušení za živa". Holubinka jahodová, 3x muchči, hřib asi smrk. pečárka asi císařská a ryzec hnědý. MSF.

Avatar uživatele

vlk

19. 09. 2020 - 23:11

...v podstatě očividné sucho...hezké fotky...

vevanek

19. 09. 2020 - 20:59

Sobota a u lesa jen 2 auta. Přestávají totiž růst hřiby smrkové, tak to sběrači vzdali. Aspoň je v lese klid a my, co rádi houby hledáme, si to můžeme užít. Taky ostatní houby už zůstávají na místě neporušené.

hřib borový, hřib smrkový, václavky, krásnoporka kozí noha, muchomůrka citronová, hnojník obecný, kuřátka, voskovka zřejmě citronová

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

19. 09. 2020 - 21:30

Krásný borovák👍, k tomu voskovky.

Avatar uživatele

Houbytoday

19. 09. 2020 - 21:37

👌 to je pokoukaníčko👏 HT

Avatar uživatele

Martin

19. 09. 2020 - 21:41

Borovák krásnej, ale nejvíce závidím ty voskovky :)

vevanek

19. 09. 2020 - 22:04

Mám takovou louku, kde na jaře roste orchidej vemeník zelenavý a na podzim se tam objevují voskovky. Zatím tam rostly v minulých letech voskovka citronová ,panenská, šarlatová a luční. Tak jsem zvědavá, co se objeví letos. Je tam teď hodně vysoká tráva, tak se budou špatně hledat.

Avatar uživatele

Tony52

19. 09. 2020 - 22:35

Máš to pěkný, já našel sotva do bramboračky.

Avatar uživatele

vlk

19. 09. 2020 - 23:13

...Moc hezké nálezy a fotky...akorát mi přijdou oba hříbci jako boroví...???...

vevanek

20. 09. 2020 - 08:25

Pro vlka: Taky jsem si to myslela, když jsem viděla jen klobouk shora. Ale podle třeně se nejen já, ale i na FB přiklání ke smrkovému. Oni mi tu takoví rostou každý podzim jen na jednom místě. Mají krásně tmavé a trochu hrbolaté klobouky. Jinde takové nenacházím.

Avatar uživatele

proklek

19. 09. 2020 - 20:47

Nakonec se zdařilo. Kolega "vlk" mi dobře poradil

Avatar uživatele

proklek

19. 09. 2020 - 20:47

Jsem nepochopil, jak poslat více fotek najednou, omlouvám se.

vevanek

19. 09. 2020 - 21:02

Mně musel taky poradit vlk, nejsi jediný, kdo to neuměl.

Avatar uživatele

proklek

19. 09. 2020 - 21:05

To jsem rád. Vlk je fajn chlap, už mi radil, jak zmenšovat fotky.

Avatar uživatele

proklek

19. 09. 2020 - 20:44

A krásní borováci.

Avatar uživatele

proklek

19. 09. 2020 - 20:43

Tak se mi to nepodařilo nahrát všechno, jak jsem chtěl, hlavně ty leskloporky.

vevanek

19. 09. 2020 - 20:46

Hnědák Schweinitzův.

Avatar uživatele

proklek

19. 09. 2020 - 21:03

Díky, máš pravdu, je to tak.

Avatar uživatele

proklek

19. 09. 2020 - 20:40

Konečně začaly houby růst i v Novohradkách. Poslední dny je to opravdu nádhera. Zasílám pár vzorků. Rostou hlavně hřiby hnědé, smrkové, strakoši (zde místně nazývaní "bez práce", ale i krásné hubinky všech druh a také hřiby borové. Nikdy jich tolik nepamatuji. V přílože zasílám dvě fotky asi leskloporky lesklé, pokud se mýlím, prosím o názor zkušenější kolegy.

pája

19. 09. 2020 - 13:38

V sekci "Kde rostou" jsem zkopíroval část článku z Wikipedie o hřibu borovém a vznikla taková minidiskuze, což tam moc nepatří. Píšou na Wiki že - "Hřib borový je bioakumulátor těžkých kovů" atd, atd. Že houby nasají do sebe kde co je jasné, ale z toho článku na Wiki to chápu (možná blbě), že borovák dokáže toho nasát více. Tak jak to vlastně je ? Opravdu tak nasává :-) nebo to na Wiki drobátko přehnali ?

Hans

19. 09. 2020 - 21:02

Však metráky jich nejíme, tak bych se zase toho tolik nebál!

Avatar uživatele

Houbytoday

19. 09. 2020 - 13:31

19.9.2020 Slavonicko - Česká Kanada v čase 8:45 - 11:45

O proti min dnům minimum smrkových které vystřídala vlna “hnědých”. Je potřeba dávat pozor co si dáváte do košíku (vysoká červivost) Bedel a Mochomůrek č. mraky. Druhovost rozmanitá, holubinky, ryzce. Musím říct , že po namlsání se z min dnů jsem trošku zklamaný. Pěkný Hřib je prostě hřib (já to tak mám) Prosím o pomoc při určení těch “fialek” (stroček?) Prima den s nebo bez hub hlavně at je fajn. HT

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

19. 09. 2020 - 13:43

Lakovky ametystové.

Avatar uživatele

Houbytoday

19. 09. 2020 - 14:41

Dekuju za potvrzení 👍 HT.

Avatar uživatele

vlk

19. 09. 2020 - 23:09

...ty Lakovky jsou super...

Avatar uživatele

vlk

19. 09. 2020 - 12:47

...hezké odpoledne nahoubaři...dnes s juniorem ta sama místa jako ve čtvrtek...něco málo jsme ještě našli...ale sucho je čím dál větší...

Avatar uživatele

Martin

19. 09. 2020 - 17:35

Taky doufám, že v týdnu zaprší. Jinak už to neporoste.

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

19. 09. 2020 - 18:49

Vypadá to,že pršet nebude ani celý příští týden.

vevanek

19. 09. 2020 - 20:49

U nás je zatím suchá jen horní vrstva. Ale už začínají mlhy, tak to je na růst hub dobré. Taková mlha byla u nás ve čtvrtek před polednem.

Avatar uživatele

proklek

19. 09. 2020 - 20:50

Potvrzuje se pravidlo, třicet let potvrzované, že když to roste všude, tady v Novohradkách nic. tady to konečně začíná. Chodit dneska lesem to je pohádka, i když začíná být sucho a vítr to asi zase brzy utlumí, ale má o neděli pršet, tak je na co se těšit.

George

18. 09. 2020 - 21:41

Několik houbiček z dnešního odpoledne. Co je to za houbu na prvním obrázku.

vevanek

18. 09. 2020 - 21:55

Krásnoporka žemlička.

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

19. 09. 2020 - 13:44

Jak to vidím,hned bych utíkal do lesa,ale tento víkend nemám šanci.

Victoria Falladova

18. 09. 2020 - 15:12

Nevíte, co to je za druh?

vevanek

18. 09. 2020 - 15:38

Klouzek obecný.

Victoria Falladova

18. 09. 2020 - 16:48

Děkuji

Avatar uživatele

Martin

18. 09. 2020 - 13:58

Dneska dopoledne na chvíli v lese - i to málo co bylo ubývá. Pořád ale tu a tam něco je. Hnojník na druhé fotce je pár týdnů starý. Takové tu rostou na stéblech trav po deštích.

Avatar uživatele

vlk

18. 09. 2020 - 16:21

...opět vymazlené fotky...

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

18. 09. 2020 - 18:56

👍👏👏

Dodo

18. 09. 2020 - 06:22

Včera, Žihle s kamarádem ,štiry koše bílých hřibu

Michal Mikšík

17. 09. 2020 - 22:08

Dobrý den, prosím uživatele JASENI, jestli by mi nenapsal na email michal.miksik@gmail.com, potřebuji se na něco zeptat. Moc děkuji

Tamarar

17. 09. 2020 - 21:46

Dobrý večer, prosím o pomoc s určením. Dnes nalezeno v porostu smrků a borovic na světlém místě. Zaráží mne ta světlá barva klobouku. Jeho povrch suchý, jinak mohutný, průměr cca 18 cm. Rourky žluté, na otlaku modrají. Třeň zejména na bázi červený, síťka odspodu nahoru.

Na kříště je to podle mě moc tmavé. Kříště jsem tady ještě nenašel. Nalezeno ve společnosti h. smrkového, kovářů a strakošů. Jako první foto pro srovnání barevnosti s h. smrkovým a kovářem. Díky moc za rady. Doufám, že jsme nesebrali něco vzácného...

vevanek

17. 09. 2020 - 22:40

Podle mě je to kříšť, zkuste ochutnat. I biotop odpovídá.

Kalfa

17. 09. 2020 - 22:40

Takhle podle fotek bych na kříště vsadil věno prvorozené dcery.

Tamarar

17. 09. 2020 - 22:59

Děkuji oběma, měl jsem následně to podezření. Škoda, mohl tam zůstat, prostě jsem ho automaticky sebral... Mějte se!

Avatar uživatele

vlk

17. 09. 2020 - 17:08

...hezké odpoledne nahoubaři...dnes jsem navštívil svůj les a i když je tu dost slušné sucho, moje fleky nezklamaly...v rožku vysokého dubového lesa vylezlo asi 15 kovářů a hned o pár metrů vedle v malých ,,halouzkách,, 8 praváků...prošlápl jsem velký kus lesů a nikde nic, tak jsem zamířil do Osik a Bříz a v pár metrů širokém pásu hned vedle cesty (po obou stranách) jsem se nestačil divit...akorát totálně zmizely Bedly, minulý týden jich lezly stovky, ale dnes pár usušených jedinců...všechno jsem rozdal...

Avatar uživatele

Martin

17. 09. 2020 - 17:42

Člověk se až diví z čeho to roste.. v tak suchém lese :)

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

17. 09. 2020 - 19:44

👏👏👏

bezvahoubař

17. 09. 2020 - 20:21

Hezký křemenáči gratuluji , tolik najednou najít mladých a zřejmě i zdravých , je vždy radost .

Pepa a Radka

17. 09. 2020 - 20:58

Nádhera... Gratulujeme :)

George

18. 09. 2020 - 21:44

Opět paráda.

Tomáš

17. 09. 2020 - 14:01

Řeka

Tomáš

17. 09. 2020 - 14:01

Dneska v Řece...Do lesa jsem šel v 11 hod zpátky v 13.30

Martin ...ten první

17. 09. 2020 - 14:37

...a to se jí?

Kalfa

17. 09. 2020 - 22:34

Jasněžejo! Usušit a namlít, případní červíci obohatí přípravek o protein.

vontum

17. 09. 2020 - 06:30

Nemá někdo ponětí co je tohle?

Buchtík

17. 09. 2020 - 08:05

Vypadá to na ořezaný sírovec

Hanče

16. 09. 2020 - 21:39

Ahoj, nevíte jak to vypadá s houbami u Kařízku? Díky moc..

vevanek

16. 09. 2020 - 21:09

Tak jsem se trochu snažila nafotit něco jiného než hřiby, ale pořád roste mnohem méně druhů než jiné roky. Ale na jedlé jsem taky nezapomněla.

šupinovka nádherná 2x, květnatec Archerův 2x, pavučinec asi fialový, ryzec kravský, penízovka širokolupenná, šafránka ozdobná, hnědák Schweinitzův, hřib smrkový 2x, křemenáč osikový, klouzek strakoš + hřib hnědý, hřib dutonohý

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

17. 09. 2020 - 12:49

Pěkné,hlavně pavučinec👏 Druhově to bude všude stejné. Snad se ještě něco objeví do konce září,ale nevypadá to na nějaké výrazné zlepšení.

Avatar uživatele

vlk

17. 09. 2020 - 16:03

...moc hezká přehlídka houbiček...u Květnatce mám stále ,,0,,...

Avatar uživatele

Martin

17. 09. 2020 - 17:41

Moc hezký. Nemohla by ta šafránka být spíše plaménka?

vevanek

17. 09. 2020 - 20:21

Je to šafránka ozdobná. Tady není tak vzácná, nacházím ji pravidelně. Plaménka má klobouk víc šupinatý jako šupinovky. Tento loňský nález mi byl určen jako plaménka jedlová. Roste zdánlivě ze země, ale vedle byl pařez, kde rostly další, ale nefotitelné.

Kalfa

17. 09. 2020 - 22:38

Nádherná sbírka, gratuluji! jen čekám, kdy se ekolozi ozvou, že květnatec je zavlečená enita a musí se zlikvidovat!

jezevec

16. 09. 2020 - 13:59

14.09. českolipsko rostou....

Avatar uživatele

vlk

17. 09. 2020 - 18:44

...paráda...Kozárci a ti dva kluci v ruce nemají chybu...

jezevec

16. 09. 2020 - 13:51

Krasné hřiby

ml

16. 09. 2020 - 10:15

Včera opět Nové Město na Moravě. Trochu se projevují vyšší teplota a počínající sucho.

Avatar uživatele

vlk

17. 09. 2020 - 18:45

...moc hezký...ale křemílci jsou ,,nej,,...

Marie Mervardova

16. 09. 2020 - 07:37

Ahoj přátele, ví prosim nekdo jak to vypadá v ricanech. ? Děkuji a lesu zdar

Bonaccia

15. 09. 2020 - 20:04

Prosím, jak správně sbírat houby v lese (suchohřiby, praváky a pod.)? Souhlasíte s tímto článkem? Co je vhodné a správné, opatrně vykroutit a odtrhnout (pak oříznout a očistit v ruce a vrátit zbytky do půdy) anebo jen nožíkem odříznout? Může někdo napsat přesný saprávný polopatický postup?

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

15. 09. 2020 - 22:02

Opatrně vykroutit (na tom stejném místě pak vyroste hřib znovu. Když tam necháte část,tak musí nejdříve uhnít).,očistit a odkrojením části třeně zjistit,zda je červivý. Odkrojené části slouží jako humus,vyhozené doma jsou bez užitku.

vevanek

16. 09. 2020 - 13:46

Toto se dost často řeší na FB. Já jsem toho názoru, že je to úplně jedno. Pokud houbu uřežete, tak zbytek shnije zrovna tak, jako když ji nikdo nenajde a shnije celá. Akorát ty zbytky v lese vypadají divně. Já houby vykrucuji, ale jen z estetického hlediska.

Jen ještě dodám, že uřezáváním se odstraní jeden z hlavních znaků některých hub. Ale dotaz se týkal jen hřibovitých.

honzaf

15. 09. 2020 - 19:18

Dnes nachozeno tak 10km ale vyplatilo se

Avatar uživatele

vlk

17. 09. 2020 - 18:47

...paráda...

Avatar uživatele

Pantáta

15. 09. 2020 - 19:18

Vyschlá Praha 6, rostou jen nejedlé hřiby...

Janasjana

15. 09. 2020 - 19:03

Prosím nevíte někdo, jak to vypadá v Řevničově? Děkuji

Avatar uživatele

Martin

15. 09. 2020 - 20:08

Nebyl jsem tam, jen zprostředkovaně mám info, že auta u lesa občas stojí, ale prašivek podle silnic se zdá být méně než obvykle touto dobou - citát :)

Avatar uživatele

Martin

15. 09. 2020 - 13:19

Dneska jsem měl šanci jít do lesa v týdnu - překvapilo mne, že občas něco roste, i když většina lesa je totálně suchá (a předpověd počasí katastrofální). Bohužel mám zase jen "umělecké" fotky, tak se to pokusím trochu zpracovat než to nahraju :)

Avatar uživatele

Houbytoday

15. 09. 2020 - 12:28

Dobrý den NaHouby, nedá mi to a musím napsat směrem ke kverulantům kteří zde žehrají na to, že lidé chodí do přírody (stejně tak jako oni). Přijde mi od některých přispěvovatelů jako by měl být ten správný houbař pouze ten, který bude nespokojený že rostou hřiby a v příspěvcích se bude vyjadřovat pouze v latině. Houbaření není snad sektářský koníček. Nakonec mi všichni se příspěvky podílíme na tom, že houbařinu propagujeme (každý svým způsobem), a nejen houbařinu, ale i lásku k přírodě a tím i k naší zemi. (teď jsem se nechal trošku unést). To, že se nikdo jde podívat na někoho, že v lese něco fotí mi nepřijde nenormální, víc nenormální mi přijde, že se někdo diví, že ve vrcholu krásné houbařské sezony není v lese sám. Že měl nikdo navigaci, proč ne (já ji nemám), jsme v 21 století. Krásné fotky, které zde někteří presentují by starou Leicou taky neudělal, a kdyby ano, tak by je mohl bez social site ukazovat možná tak dvěma kámošům ve své mykologické společnosti pod kterou spadá. Když jsem byl malý, tak jsem na tátu v lese sakra řval když jsem cokoliv našel nebo se mi ztratil z dohledu, a táta na mě pískal, když jsem mu zmizel z očí. (příjmení Homolka nemám). Vydrž te to bez těch soudů k ostatním, za pár dní (týdnů) hojnost hub v lese skončí a v lese bude zase pohoda a svého choroše si vyfotíte v absolutním klidu. Prima den s nebo bez hub, hlavně at je fajn HT

Avatar uživatele

Martin

15. 09. 2020 - 12:59

Tak koho by nenaštvalo, když mu někdo vysbírá fleky před nosem? Mne určitě ano :)

Ale objektivně mi spíše vadí naprostá neúcta k lesu - hodně houbařů (ne všichni) ho jde prostě vytěžit. Stačí se podívat do některých hromadných skupin na fb, jak se lidi předhání kdo má plnější kufr od auta, každý třetí příspěvek s cigárem, atd. atd. Jednu tuhle skupinu jsem opustil, protože mi z toho bylo úplně špatně - ale ještě jsem pohádal s administrátorem - zastáncem kouření v lese. Zákon nezákon, les neles, hlavně to vytěžit a po nás potopa.

A naopak si velmi vážím všech co se k lesu chovají ohleduplně.

Avatar uživatele

Houbytoday

15. 09. 2020 - 18:22

Jasně že by to naštvalo každého, ale k podobným “pecháčkům” lze přistupovat s nadhledem a ne téměř na pokraji psychického zhroucení. Souhlasím s tím vytěžováním, možná mi ani nevadí množství (nevíme kolik houbařů za tím je), ale způsob. Na některých fotkách ty plné přepravky “smaženice za studena” dávají tušit, kolik z toho poletí do komínu. Fakt je ten, že mi je líto hub, ale i těch, kteří se s tím následně musí “poprat” pokud k tomu vůbec dojde. No nic, bojujeme dál svými příspěvky k oslavě a osvětě houbaření v Čechách. A už dost mudrcovani😉 Good luck, s nebo bez hub HT

15. 09. 2020 - 11:40

Vi nekdo jetli rostou na hriskove Dik Tonda

Avatar uživatele

Peťka

15. 09. 2020 - 01:21

Trutnovsko, různá místa 8.-13.9. Pokaždé na chvíli do lesa, během běhání, nebo procházky, či projížďky. Cíleně navštíveno také "mé ryzcové místo", a tam je naštěstí ještě vše v pořádku. Jinak ve spoustě lesů spoušť (hodně pokáceno, poničeno taháním větví a kmenů,..). I přes velké nájezdy houbařů se stále dá spousta hub najít. Velkou radost udělal ryzec černohlávek a nově objevené kozákové místečko. :)

Celý úlovek č.3, kozák březový, hřib smrkový, bedla vysoká, hřib smrkový, celý úlovek č.2, ryzec smrkový, hřiby smrkové, rodinka můchomůrek červených, muchomůrka č. s hřibem smrkovým, holubinka mandlová, holubinka trávozelená?, březovník obecný, celý úlovek č.1, ryzec černohlávek, hřib smrkový, neurčená houba, hřib smrkový

Avatar uživatele

vlk

14. 09. 2020 - 17:40

...hezké pozdní odpoledne nahoubaři...včera, když jsem vezl kamošovi košík Bedel, tak na ivanovské silnici na jedné Třešni roste hezký mladý Sírovec žlutooranžový...

Szmari

14. 09. 2020 - 12:28

Fotky jsou zde

Olda

14. 09. 2020 - 21:15

Určitě je to jedna ze závojenek, měl bych tip Entoloma lividoalbum, ale bez záruky. Entolomy, mimo podtrnky, se nejí.

vevanek

14. 09. 2020 - 21:30

Zrovna před chvílí mi v Mykologické poradně určili můj dnešní nález také jako závojenku olovověbílou.

Avatar uživatele

Houbytoday

14. 09. 2020 - 21:57

Pro Vevanek: mužů Vás požádat o nějaký odkaz k názvu určení Závojenky olovověbilé. Mám už asi starý atlas a toto označení pro závojenku jsem nedohledal . To platí i pro vyhledávač na Google. Dekuji, rád s Vaší pomoci rozšířím své znalosti. Prima den HT

vevanek

14. 09. 2020 - 22:25

Používám Mykologie.net. Při zadání Entoloma lividoalbum se objeví nabídka závojenka olovověbílá, při rozkliknutí je tam ale uvedeno závojenka hnědošedavá. Tak vlastně nevím, co platí. Ale na jiných webech je to hnědošedavá. Třeba nám Olda řekne víc.

Avatar uživatele

Houbytoday

14. 09. 2020 - 23:11

Pro Vevanek: Tak jsem překlad z latiny který uvádíte dohledal na slovenském webu pod- hodvábnica šedobiela

Entoloma lividoalbum (Kühner & Romagn.) Kubička

závojenka olovově bílá

Zřejmě budou oba překlady na místě, s tím, že běžnější označení je Hnědošedává. No, a jsme o něco chytřejší. Uvidíme co k tomu bude mít za info pan Oldřich. Fajn den HT

Szmari

15. 09. 2020 - 11:57

Díky za určení. Bylo to mé první setkání s vláknicemi - dám si na tyhle mršky pozor :-)

Olda

15. 09. 2020 - 21:58

Ale já jsem ji určil jako závojenku

Szmari

14. 09. 2020 - 12:27

Ahoj nahoubaři.

Tyto plodnice jsem nalezl v posledních prosluněných dnech - rostly však na tomto místě už před týdnem v celkem solidním množství. Lokace je stíněný okraj pastviny na kyselém podloží. Poblíž rostou smrky, habry a několik blíže neurčených listnáčů. Plodnice rostly od okraje hájku až do cca pěti metrů přímo do louky. Na stejném místě se často vyskytují holubinky zápašné, nazelenalé a namodralé. Ve stejnou dobu jako zobrazené plodnice zde rostly i ryzce smrkové.

Mate mě barva výtrusného prachu, u které se nedokážu rozhodnout, zda jde o narůžovělý nebo spíše skořicový, či rezavý. Tipoval jsem přiřazení k závojenkám, hlavně podle tvaru třeně, který v některých případech bývá i velmi mnoho zprohýbaný.

Můžete mi poradil, o jaký druh houby jde? Díky, Jirka.

vevanek

13. 09. 2020 - 19:50

Tady je to pořád hlavně o hřibech. Je těžké najít nějaký jiný druh, který by se dal vyfotit. Vše je okousané od slimáků nebo rozkopané po nájezdu houbařů. Tak aspoň něco.

hřib smrkový 2x, hřib nachovýtrusý, liška nálevkovitá, ryzec černohlávek, muchomůrka slámožlutá, vláknice, kuřátka, pýchavka horská, pýchavka obecná, bělochoroš pýchavkovitý

Kalfa

13. 09. 2020 - 20:15

Já měl docela štěstí na holubinky, tu největší jsem žel nevyfotil, byl jsem tak zničenej taháním koše, že mě to ani nenapadlo, říkal jsem si Až doma a pak jsem jí sloupnul a bylo pozdě, ale podle literatury to mohla být namodralá i když byla hnědá ( a takových bylo víc), pak trávozelená, ty jsou tam tradiční a poprvé i nazelenalá, dokonce ve dvou exemplářích. Pak kvanta černajících a smrdutých a hned vedle ryzce peprné. Ovšem cca 90% úlovků byly hřiby smrkové a jak píšu níže pár exemplářů hnědáčků. Kupodivu jedlý ryzec žádný, ani smrkový, natož černohlávek, které tam docela rostou, holt co les, to originál.

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

13. 09. 2020 - 20:20

👏👏 Jak to tak vypadá, díky vysokým teplotám to přestane růst (hřibovité) a už to bude jen o těch správných (a ojedinělých) místech. Pak nastane onen vytoužený "boží" klídek.

vevanek

13. 09. 2020 - 20:23

Zrovna ty holubinky jsou nejvíce okousané, ale roste jich dost druhů. Snad narazím na nějakou pohlednou. Zítra jedu do lesa, kde předpokládám, že hřiby neporostou, tak snad něco nafotím.

Avatar uživatele

Martin

13. 09. 2020 - 20:52

Moc hezký. Hřib smrkový, když hezky naroste, tak je - kromě všech ostatních výhod - opravdu fotogenická houba.

Avatar uživatele

vlk

13. 09. 2020 - 21:11

...moc hezké, jak úlovky, tak fotky...u nás rostoucí druhy jdou spočítat na prstech jedné ruky...zatím bída...

Avatar uživatele

Houbytoday

13. 09. 2020 - 22:57

Dobrý den paní, nebo pane Vevanek. Krásné záběry, pls zda me můžete prozradit jakým telefonem fotíte, já používám 🍏10ku. Dekuju za info, HT

vevanek

14. 09. 2020 - 07:47

Canon PowerShot G7X Mark II

Avatar uživatele

Houbytoday

14. 09. 2020 - 09:08

Ach tak, tak že regulérní fotoaparát . Vaše fota jsou 👌👏! Já zatím zůstanu u fotícího telefonu. Prima den HT

Avatar uživatele

Martin

14. 09. 2020 - 10:47

Ono to není jen foťákem. Tam je více faktorů :)

Avatar uživatele

Houbytoday

14. 09. 2020 - 22:25

Pro Martina: dobrý den Martine, jistě máte pravdu že faktorů je více a může jich být až 50, ale po přečtení recenzí ke kompaktu Canon PowerShot G7X Mark II jich až tak tolik být nemusí. Je to skvělá “hračka” která toho umí vážně moc. Prima den HT

Avatar uživatele

vlk

13. 09. 2020 - 19:04

...hezký večer nahoubaři, dnes brzy ráno v lese nádhera a začíná se něco objevovat...kromě těch na fotkách ještě na dřevě Štítovky, jedna babka a nějaká drobotina...Bedel je doslova jako naseto, ale hříbek ani jeden...zatím...

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

13. 09. 2020 - 20:24

Hezké👏👏

vevanek

13. 09. 2020 - 20:25

Na křemenáče letos nemám štěstí. Zlikvidovali mi les s osikáči a les se smrkovými prořezali, tak už tam najdu tak jeden, dva.

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

13. 09. 2020 - 18:31

Zdravím všechny. Nádherný víkend si i přes očekávanou invazi houbařů řekl o výlet. Konečně to v lese aspoň trochu druhově ožilo a začaly růst i muchomůrky červené,ale pořád je to ve srovnání s průměrem v tomto období tak 30%. Nejvíce přibylo pošvatek,ryzců (letos svou hojností překvapují syrovinky) a holubinek ,klubou se muchomůrky růžovky a červené, Také bylo dost menších houbiček typu lakovek,helmovky aj. Bohužel vše je foceno mým starším mobilem,zrcadlovka je "v zajetí" Aleny.

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

13. 09. 2020 - 18:36

A jen dodám dva nálezy, které nepatří mezi hojné...nejsem si 100% jistý,ale půjde o druh bedly/bedličky (ve středu klobouku hrbolek s pískově žlutou barvou). Pak kozák barvoměnný. Těch lidí bylo tolik, že při focení mi jeden mamlas málem vlezl na záda. Tak se mějte a snad to oteplení nezastaví růst.

Avatar uživatele

vlk

13. 09. 2020 - 19:06

...druhově paráda...gratuluji k barvoměnnému...

Avatar uživatele

Martin

13. 09. 2020 - 19:22

Věřím, že byl nával.. i tak toho zbylo hodně. Konečně se to pohnulo od "skoro nic" k nějakému zajímavému růstu :)

vevanek

13. 09. 2020 - 20:27

Hezké. Já už s těším až přestanou růst hřiby ve velkém, v lese bude klid a bude to zase hledání. A taky bude klid na focení.

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

13. 09. 2020 - 20:31

Jj,v druhém košíku jsem měl růžovky,holubinky, ryzce, lišky, lakovky a bedly.

Jirka Líšeň

13. 09. 2020 - 16:51

Dobry den, prosim o radu. Nasel jsem na louce ty bile houby viz.foto a prosim jen o ujištění že jsou to žampiony. Podle me se na louce neda najit nic nejedleho nebo jedovatého. Diky za radu Jirka

Kalfa

13. 09. 2020 - 18:06

Mně to takhle na pohled příliš připomíná žampión zápašný, ten nejezte, smrdí karbolkou a i pod maso vám zkazí jídlo. Protože je sucho, asi moc cítit nebude, ale stačí do klobouku rýpnout nehtem a pokud rýha zežloutne, je to on. A to šupinatý připomíná bedlu a to nějakou malou, ta také nemusí být jedlá.

Jirka Líšeň

13. 09. 2020 - 19:00

Pane, zřejmě Vám děkuji od zachrany za minimálně zdravotní potíže, protože úplně přesně jsem tohle našel. Jak jste mi napsal ze voni "chemii". Prisli jsme domu a ja otevrel "jako spravny houbař" plátěnou tašku a privonel... Myslel jsem že nápis na tašce smrdi po chemickem nástřiku, ale kdyz jsem houby vyndal taška byla cítit normálně. Uf...diky ze jsem si neudělal svoji oblíbenou žampionovou omáčku. Diky a ještě doufam ze kdyz to bylo pohromadě s ostatnimi houbami"na fotce žluté, klouzky. " Tak ze nebude problem

Kalfa

13. 09. 2020 - 20:05

Já jich zamlada sežral dost, než jsem se dozvěděl co jím, ale prostě přehluší vlastní chuť hub. Ona taky hraje roli vlastní náchylnost k houbové intoleranci, prý existují i lidé nesnášející smrkové hřiby. V každém případě lepší vyhodit předem než potom.

Avatar uživatele

Martin

13. 09. 2020 - 14:17

Dneska dopoledne jsem se podíval do lesa a přece jen houby mají snahu růst. Tam kde je aspon trochu vlhko. Bohužel předpověd je nepříznivá, což je škoda.

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

13. 09. 2020 - 18:21

To je až artisticky pojatá fotografie,ale u té kytky (5.foto) je to parádní.

Avatar uživatele

Martin

13. 09. 2020 - 19:19

Dneska už každý lepší mobil vyfotí na automatický režim skvělé fotky. Takže jsem přešel na historické objektivy - ale je to jiný styl focení a musím se ho naučit.

vevanek

13. 09. 2020 - 20:32

Zajímavé fotky. Já bych na tento styl neměla trpělivost. Vždycky říkám, že focení je u mě přidružená výroba k houbaření. Takže se s tím nemažu.

Avatar uživatele

Martin

13. 09. 2020 - 20:54

Je to rychlovka - takhle to fotí přímo ten objektiv a není tam žádný post processing, fotky přímo z foťáku. Ale bude to ještě dlouhá cesta a asi do toho nějakou energii budu muset investovat:)

Avatar uživatele

vlk

13. 09. 2020 - 22:25

...100 lidí 100 chutí...ale zajímavé...

vevanek

14. 09. 2020 - 08:11

Můžu se zeptat o jaký objektiv se jedná?

Avatar uživatele

Martin

14. 09. 2020 - 10:51

Oreston 50/1.8. Prý je totéž jako Pentacon 50/1.8, ale to jsem jen slyšel. Na fb je skupina Vintage lenses, kde mají (nektere) opravdu hezké fotky z těchto starých objektivu.

Kalfa

13. 09. 2020 - 09:55

Je to diskuze, tak i malá úvaha o tom, co mi posledních pár dnů vrtá hlavou. Chodím prakticky jen do jednoho lesa, resp dvou jeho věkově odlišných částí, v obou případech jde o smrkové lesy, ale ne úplné monokultury, občas borovice, dub nebo habr a samozřejmě břízky a osiky. Ještě před cca dvaceti lety jsem bílý, smrkový nebo dubový hřib oslavoval jako svátost oltářní a hnědáčků bylo jak naseto. To se před pár roky 3-5 let odhaduji, zcela změnilo, dnes je hřib hnědý zcela v defenzivě, zato smrkáče mají žně a v obou typech lesa. Přitom v tom mladším byla před dvěma lety doslova invaze růžovek, na ploše tak dvou fotbalových hřišť jsem naplnil košík za doslova pár minut, nemělo vlastně ani smysl vstávat z pokleku a to tam ten rok hříbci moc nerostli. Holt mnoha přírodním cyklům naprosto nerozumíme, ale kecat chceme do všeho.

Tak ať ještě rostou !

Avatar uživatele

Martin

13. 09. 2020 - 12:35

U nás je myslím ústup hřibu hnědého způsoben úbytkem kyselých dešťů. Spíše mne děsí, že v lesích, kde jsem se před lety pohyboval zcela volně jsem dneska schopen nasbírat desítky klíšťat (naštěstí to hlídám a většinou se nestihnou zakousnout). Přemnožení hrabošů přitom bývalo i tenkrát, takže tenhle oblíbený argument podle mne neplatí.

Kalfa

13. 09. 2020 - 20:00

No jo, na kyselé deště se svalovalo docela dost, například lišky. A přestože už hezkých pár let kyselina z nebe nepadá, mně se lišky vyhýbají. I ti hnědáčci ještě frčeli v době, kdy už byly německé elektrárny vypnuté a naše odsířené. Možná má větší vliv změna klimatu nebo nějaké časové výkyvy delší než průměrný lidský život, jehož vliv nám uniká.

Proti klíšťatům prý pomáhá fenykl nebo vitamíny skupiny B, já si před lety koupil nátepníčky mořené insekticidem, ale hlavně tam, kam já jezdím, jich moc není, nadmořská výška kolem 650 metrů, to spíš chytnu doma v Praze. Ovšem chce to očkovat proti encefalitidě, dokonce nemocenské pojišťovny na to přispívají.

Kalfa

13. 09. 2020 - 08:22

Už je přehřibováno, ( v Praze tuplem), tak něco jiného z kouzel lesa:

Avatar uživatele

Pantáta

12. 09. 2020 - 12:03

Na trzích v Praze na Andělu se včera dalo koupit kilo hřibů v AKCI! za 349 CZK. A to se prostě vyplatí, jindy stojí kilo přes 400!

Nakonec jsem nekoupil a dnes si za necelé 2 hodiny nasbíral sám.

George

12. 09. 2020 - 15:35

Parádní košíček.

Avatar uživatele

Martin

12. 09. 2020 - 17:33

Hezký. To jako tady v okolí Prahy? U nás totální výheň, takový košík by byl sci-fi :)

Avatar uživatele

Pantáta

12. 09. 2020 - 19:47

Musíš trochu víc na západ...a přijeď s Avií. Osobák nestačí 😁

Avatar uživatele

vlk

12. 09. 2020 - 20:39

...tak ,,zařezani,, křemílci, to mi trhá srdce...

Avatar uživatele

Pantáta

12. 09. 2020 - 20:45

Vlku, když jsou jich tam stovky, škrábat se to nikomu nechce. Prioritou je čistá houba v košíku 🙂

Avatar uživatele

Martin

12. 09. 2020 - 21:04

Takže Manětín? To už je daleko na rychlovýlet, tak max Rakovník nebo Řevničov. Ale tam to prý není nic extra.

Jan Bartošek

12. 09. 2020 - 11:54

Co je to za houbu? Vypada jako nejaky druh hřibu. Ze spodu tmave rourky, při řezu lehce naoranžovělá dužina. Nalezen v smrkovém lese.

vevanek

12. 09. 2020 - 12:03

Klouzek (hřib) strakoš.

Avatar uživatele

Milan

12. 09. 2020 - 00:54

fota ke sběru v Brdech ...

Robert Kral

12. 09. 2020 - 05:23

nádhera

Avatar uživatele

vlk

12. 09. 2020 - 08:24

...parádní ,,procházka,, Brdy...gratuluji k nádhernému úlovku, jeden hezčí než druhej...

honzaf

12. 09. 2020 - 09:21

Já použivam sušičky.Jak dlouho to trva usušit na tom sítu?To musi v bytě dost smrdět ne?

pája

12. 09. 2020 - 09:53

Nesmrdí, houby pěkně voní když se suší. A když by se zdálo, že ta vůně je už moc silná, dá se větrat otevřením okna. Na sítu sušení není dlouhé (cca 2 - 3 dny), ale taky záleží, jak hrubé plátky jsou nakrájené.

Vladimír

12. 09. 2020 - 10:07

To gratuluji nádherné 👍

George

12. 09. 2020 - 15:36

To je nářez.

Kalfa

13. 09. 2020 - 08:09

No jo, sušení na sítech versus sušička. Sušení na sítech máme za sebou asi všichni, já za sebe mohu říct, že se mi moc neosvědčilo, dali se mi moli do křemílků a vyhodil pak všechno. Teď houby v sušičce přesuším a pak šup do mikrotenu a do mrazáku, Navíc lze použít i pro přerostlé smrkové hřiby s následným namletím na prášek (ti jinak pouští nepříliš vzhlední "zelené nitě", tedy přerostlý molitan).

George

11. 09. 2020 - 21:14

Dnešní nadílka.

Avatar uživatele

vlk

12. 09. 2020 - 08:26

...hezky se na to kouká...moc hezky...

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

12. 09. 2020 - 18:23

👏👏

honzaf

11. 09. 2020 - 18:23

Stará ves 3,5 hodiny

Z lásky k houbaření od roku 2001
© NaHouby.cz