Diskuze

Diskutuj o mykologii, houbách, ale i běžných věcech ze života houbaře

Reakce na příspěvek

"Včera večer jsem se kouknul do lesa. Typický začátek prázdnin - exploze hořčáků. Jinak stále růžovky, holubinky odbarvené, už i pár jiných holubinek…"

Máš už svůj účet?
Přihlaš se nebo si ho vytvoř zdarma.

134 příspěvků za posledních 7 dní

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

04. 12. 2020 - 17:00

Zdravím houbaříci, tak asi po dvacáté to samé, penízovka, hlíva,.......penízovka, hlíva......a letos to už asi lepší nebude :-) Ale dávám to tady jenom proto, že mi tady vlk vyhrožoval abych se neopovažoval nedát sem nějaké houbičky :-) Byl jsem se podívat, jestli dřevokazky přežily mrazy předešlých tří nocí (až mínus 8°C), přízemní určitě ještě větší. Kupodivu raší úplně mladé plodnice hlívy, ty starší jsou trošku přešlé mrazem, ale to bude spíš tím věkem (i já se začínám scvrkávat). Penízovce zřejmě mrazy moc nevadí, ale to se projeví zřejmě až za pár dnů. Skončily mrazy, a zítra se k bahnu přidá vichřice, takže už se nemůžu dočkat. Opatrujte se. jura.

Avatar uživatele

Josef

04. 12. 2020 - 17:15

.... vidíš to, já jsem ti říkal, že to přežijou bez úhony...

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

04. 12. 2020 - 17:32

Jó, jó Jozefe, měl si recht, ale já se stále ještě víc vyznám v krápníkách než v zimních houbách:-)

Avatar uživatele

Josef

04. 12. 2020 - 17:42

... tak to je pro mne úplná španělská vesnice...

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

04. 12. 2020 - 17:50

Tak u krápníků to je o něco jednodušší než u hub. Jsou tři základní typy, STALAKTIT roste od stropu dolů, STALAKMIT od země nahoru a když se ti dva potkají a mají se rádi, tak se jedná STALAGNÁT. :-) Jsou ještě nějaké specifické typy, ale tak složité vazby jako u houbiček tam nejsou.

Avatar uživatele

vlk

04. 12. 2020 - 17:52

...velká gratulace, i fotky s bleskem mají své kouzlo. To je suprová podívaná. Sametonožky jsou zimní nezmaři. Tady (Vyškov) už od noci pořádnej vítr, ale 3-5 nad nulou, takže sníh je pryč. Jo na Šumbarku v Havířově (u chacharů, chichi) mám sestřenici. Druhá fotka nemá chybu, super. Takže zase brzo, jo ?...

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

04. 12. 2020 - 18:05

Jó Šumbark, ten je fajně barevný, tam je veselo !!:-) Zítra jdu mrknout za světle na choroše jaké svět ještě neviděl, teda alespoň já a to ani v Mionší v Beskydách :-) Dneska jsem raději valil domů, čuňátka se rochnili docela nepříjemně blízko mně. Ale už by to chtělo nějaké pořádné hřibiska :-)

Avatar uživatele

Vlcak

04. 12. 2020 - 19:05

Ahoj Jurys. Máš moc pěkné fotky. Ja už v těchto časech do beskyd nechodim tak jen po zahradě trochu se psem. Měj se ve zdraví. Vlcak.

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

04. 12. 2020 - 19:06

Taky se přidám a chválím fotky, obzvlášť ty sametonožky s podhledem. 👍

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

04. 12. 2020 - 19:19

Zdravím vlčáka a Richarda z Beskyd. Však ty si to vlčáku v létě vynahradíš, tvoje nálezy praváků mezi mechem a balvany na Smrku nemají chybu. Richarde, já fotím kapesním power - shotem systémem : Vytáhni z kapsy, zaostři, zmáčkni, všechno v automatu, maximálně ve fofo shopu přidám nebo uberu trochu světla a přidám případně rámeček a popisek, jsem rád že to občas vyjde, na uměleckou fotografii nemám ani vybavení ani znalosti. Opatrujte se Beskydští bardi. Jura (Jurys).

Avatar uživatele

Josef

03. 12. 2020 - 16:53

V Praze je už také "pocukrováno"....

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

03. 12. 2020 - 17:10

Typická Pražská kalamita !:-) Padá sníh, Voldánová jede na saních :-). Tak snad se to na chvíli otočilo, u nás teď byly dvě noci -8°C. Z penízovek asi moc nezbylo. Tak si to užijte, ale máte to tam hezké:-)

Jura.

Avatar uživatele

Josef

03. 12. 2020 - 18:03

Ahoj Juro, moc si toho asi neužijem, zítra z toho bude pravděpodobně jako vždy čvachtačka. A o penízovky se neboj- zmrznou-rozmrznou a nic jim nebude, porostou dál.

Vlasta

03. 12. 2020 - 18:31

První sníh, to je krása v Praze jako jinde. A když vyfotíš zapadané jeřabiny nebo šípky, nemá to chybu.

Avatar uživatele

Martin

03. 12. 2020 - 20:09

Penízovky, pařezník obecný (na fotce z víkendu), helmovky pařezový, ohnivce, palečky, hlíva a spousta dalšího poroste i v zimě .. Když není moc sněhu ani -10, tak se vždycky něco najde. K jídlu teda jen ta hlíva nebo penízovky, kdyby chtěl někdo sbírat.

Kalfa

02. 12. 2020 - 19:59

Z článku na : https://www.bejvavalo.cz/clanek/zapomenuta-legenda-o-vzniku-snehu-a-lidove-pranostiky-o-bile-zime/ mě zaujalo nejvíce:

Pověra dí: »Roste-li v létě hodně hřibů nebo vůbec hub, bude prý v zimě hodně sněhu « V Krkonoších říkají: »Mnoho lišek (= hub) v létě, mnoho sněhu v zimě.« Když houby brzy růsti přestanou, nezůstane sníh ležeti dlouho; naproti tomu, rostou-li houby dlouho, bude dlouho sněživo.

Tak jsem zvědav.

Avatar uživatele

Josef

02. 12. 2020 - 20:16

...víš jak se to říká - na každém šprochu, pravdy trochu...tak uvidíme.

Kalfa

03. 12. 2020 - 09:18

Sakra - do rána nasněžilo.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

03. 12. 2020 - 15:04

Tak u nás to asi moc neplatí:-) Za sezónu jsem tady viděl asi tři hřiby ,ale nasněžilo už koncem listopadu !:-)

Vlasta

03. 12. 2020 - 18:26

My jsme říkali:"mnoho sněhu-mnoho hub", což jsem si vysvětlovala, že když je mnoho sněhu, tudíž hodně vláhy na jaře, podhoubí se rozroste a bude hodně hub. Život mě ale poučil :-), že to vůbec neplatí. Vyrostla jsem v Krkonoších, kde často byla v zimě spousta sněhu, přesto najít potom v létě hříbka byla vzácnost. Několik sezón v šedesátých letech byl houbový útlum, jezdili jsme "na Paku". Podobně jako s tím měsícem, taky to je pravda jen někdy. Jediná souvislost je s deštěm, to všichni víme. Houby jsou zkrátka mimořádné a jedinečné.

Avatar uživatele

Josef

03. 12. 2020 - 18:47

.... máš svatou pravdu...

Kalfa

03. 12. 2020 - 20:17

Já na vliv Měsíce vždy celkem věřil a docela to fungovalo, až do letoška.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

02. 12. 2020 - 15:34

Trochu na odlehčenou :-) 26.10.2020 jsem se jel na kole "oficiálně rozloučit" se svou oblíbenou lokalitou na hřiby smrkové do obce Horní Suchá u Havířova. Hřiby jsem samozřejmě nenašel žádné (tady je i přes nížinu krátká sezóna), namísto hřibů na mně čekalo překvapení na stromech, dílo nějakých vtipálků, nebo dětí nějakého houbaře :-)

Avatar uživatele

vlk

02. 12. 2020 - 16:25

...přiznám se, já takovéto ,,trofeje,, také dávám na stromy...ale bez páráků a klektáků...

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

02. 12. 2020 - 16:33

To je následek "řádění" nějakého vlka v přírodě ?:-) Ty "zoubky" z třetího obrázku bych dotyčným pozůstatkům zřejmě odebral :-):-)

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

02. 12. 2020 - 16:42

Jinak já byl vlku dlouhá léta jeskyňářem, tohle jsou opravdu autentické nálezy.

Avatar uživatele

vlk

02. 12. 2020 - 17:19

Dobrý...nabízí se spousta otázek...staré, mladé, mord, vyhynutí.......

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

02. 12. 2020 - 17:33

Přesně jak píšeš vlku, spousta otázek, ale pozvali jsme si i archeologa, na dané lokalitě byly nálezy i z neolitu, ale v tomhle případě nešlo o převratné nálezy. Ale opravdu nejsem vykradač hrobů, vše bylo legální v rámci mého členství ve speleologickém a montanistickém klubu. Já to mám vůbec nějak ty záliby spojené s bahnem, hřiby, sběr minerálů a o starých štolách a jeskyních darmo mluvit - totální bahniště. Ale mně to baví :-)

Avatar uživatele

Josef

02. 12. 2020 - 18:02

....sluší Ti to Juro....koukám,že máš samé náročnější koníčky,no seš ještě mladík !

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

02. 12. 2020 - 18:11

Zdar Jozefe a dík za toho "mladíka":-) Ale to bago všude, co myslíš, není to úchylka ??:-)

Avatar uživatele

Josef

02. 12. 2020 - 18:31

Neboj není, já když příjdu z lesa tak jsem taky jako čuně, prolezu totiž kdeco.

vevanek

02. 12. 2020 - 19:03

Tak jeskyně to bych nezvládla. Mně stačilo jít do běžných jeskyní s vnoučaty. Celou dobu jsem se těšila, až budu venku. Trpím tam klaustrofobií i když jinde (letadlo, výtah) mně to nevadí. Prostě tam nejsou okna a mám pocit, že na mě padá strop.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

02. 12. 2020 - 19:13

Zdravím Vevanko. Já mám zcela opačný "problém", na mně padá strop ve velkých halách (marketech)´jsem schopen trávit tam maximálně pět minut. Naproti tomu zcela stísněné prostory v jeskyních na mně působí uklidňujícím způsobem. Chocholoušek by na mně zřejmě vyřádil. :-)

Avatar uživatele

Josef

02. 12. 2020 - 19:23

Když jsem napsal, že prolezu kdeco,tak rozhodně ne to co je na páté fotce.To bych si musel jít vyměnít spodní prádlo....

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

02. 12. 2020 - 19:36

:-) Je to asi o zvyku Jozefe, je fakt, že někdy jde hodně o "hubu", ale takovým způsobem se dnes objevují nové jeskyně, ty lehce dohledatelné jsou dávno objevené. Někdy je třeba se tak plazit i několik desítek metrů, do toho kopeš před sebou sedimenty ( v horším případě bahno), fotíš a zaměřuješ nově objevené prostory :-) Ale někdo třeba hraje šachy a to je zase hrůza pro mně:-) Ale je třeba jít s pravdou ven, mládnu a proto i já strávím většinu času v podzemí ve virtuálním světě, ale někdy tam prostě musím:-)

Avatar uživatele

Josef

02. 12. 2020 - 19:40

...virtuální klobouk dolů...

Kalfa

02. 12. 2020 - 20:09

Teda Jiří, to je na hodně zakrnělý pud sebezáchovy.

Vrajt

02. 12. 2020 - 23:08

S troškou do mlýna...

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

03. 12. 2020 - 15:06

Pud sebezáchovy mám myslím docela v pořádku, ale já mám spíš v sobě asi nějaké to puzení :-)

vevanek

30. 11. 2020 - 20:55

Tak už mi zbyly jen pařezy a klacky. Nechce se mi fotit houby, které jsou už "po smrti", jiné už se nedají najít. Až na jednu bedlu, která byla jakž takž v kondici. Konečně se začínají ukazovat penízovky sametonohé na březových pařezech. Ale ta největší zatím měla jen 0,5cm :-)

bedla, penízovka sametonohá, špička na řapíku březového listu, tatáž špička zespodu, měkkouš kadeřavý, měkkouš pohled zespodu, anýzovník vonný, dřevokaz rosolovitý, bránovitec hnědofialový, bělochoroš modravý, pevník nachový, trepkovitka, chlupáček (?).

Avatar uživatele

Josef

30. 11. 2020 - 21:01

Je to nádhera, takové parádnice já tady nepotkám.... přiznávám, že závidím.

Avatar uživatele

Martin

30. 11. 2020 - 21:22

Hezký. Holt se člověk musí přeorientovat až do jara na dřevo :)

Avatar uživatele

vlk

30. 11. 2020 - 21:25

...k pozdní Bedle gratulace...nádherné dřevomilky...

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

30. 11. 2020 - 23:19

No paráda, hlavně chlupáček (snad to je a i kdyby nebyl) 👏👏👏

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

01. 12. 2020 - 09:01

Nádherné záběry, ta houbička na konci stonku nemá chybu !

Eva

01. 12. 2020 - 09:25

Vymazlené fotky.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

30. 11. 2020 - 13:41

Pro Václava : Našel jsem ten tvůj hlívovník, v Havířově na nábřeží, tipuju tak 30. - 50.kg, ale vem si žebřík:-) Tady je situace opačná, jsou tady v lužním lese tisíce starých tlejících stromů a sem tam nějaký mladý. Hlíva roste jak o život. Jinak se chlapi nebojte, zítra valím na šichtu, tak už nebudu s fotkama tak prudit, ale dneska jsem se ještě pokochal i když zase jak to hovádko, podmínky jsou fakt pro psa, ale trochu lepší světlo než včera. Takže naposledy podobné záběry. Z úterka na středu tady má být mínus deset, tak potěš.:-) Mějte se fajnově. Jura.

Avatar uživatele

Josef

30. 11. 2020 - 15:43

...já se z Tebe picnu, to je zase parádička, s tím můžeš prudit donekonečna....

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

30. 11. 2020 - 15:55

Dík Jozef, ale kdo má věčně prát ty kalhoty a pucovat boty :-) Prosím tě Jozefe, je ten žlutý nesmysl rosolovka mozkovitá ?

Avatar uživatele

Josef

30. 11. 2020 - 16:00

... pračka nebo služka.... anebo hodná manželka.

Vypadá to na rosolovku,ale já se v těhle potvůrkách moc nevyznám, tady to moc neroste. To by byla otázka spíše pro Martina nebo pro Vevanku.

30. 11. 2020 - 16:09

Stejně je nejlepší ten "tvůj" hafan !

Avatar uživatele

vlk

30. 11. 2020 - 17:10

...je to Rosolovka mozkovitá a parádní...tak jak všechno ostatní...a opovaž se zítra nedat nějaky ty houbičky...bože ta Hlíva a ty ušiska...nádherné úlovky...

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

30. 11. 2020 - 17:27

:-) Díky za potvrzení rosolovky, zítra valím na elektrárnu točit klikou rumpálu, navíc má přijít pěkná tyčka, takže s houbičkama je asi utrum :-( Ale dneska jsem fakt narazil na hlívové šílenství, to jsem ještě neviděl, navíc na místě kde by to nikdo nečekal, škoda, že jsou naprosto "nefotitelné" podmínky. Ale mám to asi půl kiláku od baráku, tak to by šlo :)

Avatar uživatele

Josef

30. 11. 2020 - 17:51

..... no vidíš, na Vlka bych zapomněl, další odborník a mnoho ostatních...

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

30. 11. 2020 - 23:20

Jj, dobrá podívaná 👏👏

Václav

01. 12. 2020 - 14:29

Pro nejen Jiřího: děkuji za informaci k hlívě ústřičné. Pro profesionální mykology je to důležitá informace. Ono to v posledních letech vypadalo, že ústřičná se přestává v přírodě vyskytovat. A vida, ono to vypadá, že se to opět v její prospěch a naše plno kuchyně začíná měnit k dobrému. Jenom nechápu, pane Jiří, proč jí nesesbíráte?

Ústřičná má v kuchyni velké využití. Od polévky, přes hlavní jídla až po jednohubky, předkrmy atd. atd. Je vynikající a to zejména nejen pro dříve narozené lidi k zlepšení stolice. Obsahuje obrovské množství vlákniny. Proč nechat rodiče, ale i mladé lidi, kupovat potravinové doplňky na prohnání střev, když hlíva to udělá rychle a v uvozhovkách napsáno zdarma. Jsem přesvědčen, že vaší spolupracovníci, sousedé, si jí určitě rádi otrhají. Nebo to můžeme převést na peníze. Vždyť kilo této houby stojí v supermarketech přes sto korun. Dodám, že třeň se pro tuhost nepoužívá, ale je možné ho nakrajet, na radiátorech usušit, a pak z něho udělat houbový prášek. Ten je v kuchyni neocenitelným pomocníkem.

Jenom bych dodal, že i když plodnice jsou vysoko, tak je mnoho metod, jak je dostat rychle a bez úhony do košíku. Žebřík ne vždy je nutný.

Kdyby nebyl ten koronavir, tak bych sedl na vlak a dojel bych se k vám i podívat. Vždyť už dlouho toužím se projet Pendolínem. Vždyť ale ještě není všemu konec. Co není může být...

Václav

01. 12. 2020 - 15:38

Hezky jsme si popovídali, a tak to má být....

Avatar uživatele

Martin

29. 11. 2020 - 20:14

Dneska se potvrdilo, že hřibů ubylo. Roste jen hřib hnědý a strakoše, jinak je to bída. Pak ještě ucháče, strmělky a lišky.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

29. 11. 2020 - 20:23

Člověče dobrá Martine, kde na to v tuhle dobu chodíte ??:-)

Avatar uživatele

vlk

29. 11. 2020 - 20:29

...také se divím...paráda...

George

29. 11. 2020 - 20:31

Paráda , na to ,že je konec listopadu .Nebo je to nějaké starší foto ?

Avatar uživatele

Martin

29. 11. 2020 - 20:32

To je dnešní fotka. Respektive fotky, všechny.

Avatar uživatele

Josef

29. 11. 2020 - 20:34

... neuvěřitelné... a nádherné....

George

29. 11. 2020 - 20:41

Tak to smekám Martine, když tady jseš tak zeptám na tvůj názor ohledně focení když jseš tady. Respektive mám nalepené ochranné,, transparentní sklíčko´´ na objektivech mobilu . Myslíš , že to může zhoršovat kresbu nebo ostření ?

Avatar uživatele

Martin

29. 11. 2020 - 20:46

To nevim. Čím méně vrstev tím lépe, to každopádně, ale jestli je ten vliv znatelný nebo symbolický to si netroufnu říct.

George

29. 11. 2020 - 21:07

No já dá se říct nepozoruju nějaký rozdíl v kresbě z fotek bez skla a se sklem , ale někdy mám pocit jakoby tento hlavní objektiv za horších světelných podmínek nedokázal přesně doostřit na tak blízko.Jedná se hlavně o fotky na blízko 20-30 cm . Nejde o režim makro . Jestli to nebude tím , že komkrétně tento hlavní objektiv není konstruovaný na takovéto blízké focení. Světlost je 1,8.

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

29. 11. 2020 - 22:49

George: Každý objektiv má limit vzdálenosti, což se hned pozná při přiblížení a ostření. Čiré sklo jako ochrana ničemu nevadí, jen může být náchylnější na zamlžení, je dobré to zkontrolovat.

George

29. 11. 2020 - 23:50

Děkuji Richarde za uklidnění :-) , je to asi tak jak píšeš .

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

29. 11. 2020 - 19:24

Tak a je "vymalováno" 😂

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

29. 11. 2020 - 19:30

Já bych to přece jenom zkusil,....prstíčkem hrabala.....:-):-) Jinak krásná idylka.

Avatar uživatele

Josef

29. 11. 2020 - 19:33

... a budou Vánoce, pak přijde jaro a máme to tady nanovo....

Avatar uživatele

Martin

29. 11. 2020 - 20:12

No co, lanýže taky rostou pod zemí a taky se sbírají. Proti tomu je sníh nic :)

Avatar uživatele

vlk

29. 11. 2020 - 20:30

...kouzelné...

George

29. 11. 2020 - 20:34

No na obrázku hezké , ale já mám na bílou barvu už od jisté doby alergii :-)

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

29. 11. 2020 - 22:54

Jj, vtipálci. Tak víte co kluci? Přijeďte a můžeme společně hledat lanýže a hrabala, hrabala...😂 Jinak to je focené na Visalájích.

Avatar uživatele

Josef

29. 11. 2020 - 18:28

Dnešní odpolední procházka po Modřanských lagunách - houbově nic moc, ale jinak prosluněná pohodička plná zajímavostí a bobřího nadělení.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

29. 11. 2020 - 18:41

Paráda Jozefe, moc hezké fotoalbum. U nás bylo psí počasí, déšť se sněhem, vrátil jsem se jako prase. S těma ozubenýma potvůrkama to je asi všude stejné, v pohodě sundají i strom o šedesáti číslech. Ten krásný hafan je tvůj ?

Avatar uživatele

Josef

29. 11. 2020 - 19:06

Bohužel není,toho krasavce jsme jenom potkali....

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

29. 11. 2020 - 19:26

Tak o tom si už mohu nechat zdát.

Avatar uživatele

Martin

29. 11. 2020 - 20:21

Hezký. O bobrech taky nevím co si myslet.. to bylo slávy s jejich návratem, ale...

Václav

29. 11. 2020 - 18:12

Už jste letos našli hlívu ústřičnou. A v jakém množství.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

29. 11. 2020 - 18:21

Tak tenhle "Hlívák" fakt nemá chybu, to se jen tak nevidí.

Václav

29. 11. 2020 - 18:45

Není zas tak nemožné si své hlívovníky najít. Jak ho jednou najdete, tak pak sklízíte rok za rokem. Bohužel, jak jsem zde již včera napsal, jenže jsem byl vymazán, a ani nevím proč, oproti minulým rokům je ústřičné v lesích pomálu. Ale i tak jsme v nedávných letech na našíich místech našli tři obsypané hlívovníky. Jenže plodnice jsou ještě mladé a někdo je tam chodí trhat. A to je dobře. Je lépe si je odnést do lůna domova, než je nechat na stromě shnít. Víte jak chutná ústřičná na jaře a jak v zimě v syrovém stavu....

Avatar uživatele

Martin

29. 11. 2020 - 20:11

Václave - zkus sem nepsat. Pak nebudeš moct být nikdy vymazán. Funguje to stoprocentně.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

29. 11. 2020 - 20:25

Za co se tady maže ?

Avatar uživatele

Martin

29. 11. 2020 - 20:35

Tady se nemaže kromě spamu (ale ten se tu teď naštěstí nevyskytuje). Václav je speciální případ člověka, který kdysi totálně rozložil tyto stránky.

lola

29. 11. 2020 - 17:08

dnes v zámeckém parku Velké Březno na Ústecku jsme našli hnízdo bedel

lola

29. 11. 2020 - 17:11

v pěkném stavu ještě ,že

lola

29. 11. 2020 - 17:12

pěkná, že

29. 11. 2020 - 17:17

Paráda, u nás by už měly sněhový klobouček :-)

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

29. 11. 2020 - 17:18

Tím u nás myslím v Havířově.:-) Jura.

Avatar uživatele

vlk

29. 11. 2020 - 18:49

...hezký pozdní nález...paráda...

Avatar uživatele

Josef

29. 11. 2020 - 18:59

Tak to je veliká rarita !

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

29. 11. 2020 - 19:28

😮👏👏

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

29. 11. 2020 - 14:56

Zdar houbaříci, venku padají bílé sr........,počasí, že by psa nevyhnal a vy vážně sedíte doma ?:-) Byl jsem se ještě projít kolem říčky Lučiny, vesměs jsem viděl to co včera, ale líbila se mi penízovka vyrůstající vespod větve nad řekou, ale jak ji v těch sr.....vyfotit ? Takže žádné zázraky, ale mně jde stejně o to "pokochat se". Les dostává tu správnou melancholickou náladu, kterou mám rád, akorát já jsem se příliš melancholicky nevracel, skočil jsem rovnou do vany. Koho mé opakující se záběry obtěžují, tak se omlouvám. Mějte se fajnově. Jura.

Avatar uživatele

Josef

29. 11. 2020 - 15:57

... takové obrázky neomrzí...

Avatar uživatele

vlk

29. 11. 2020 - 16:06

...je to ,,sametonohá,, nádhera...to se přece nemůže omrzet...líbí...

Avatar uživatele

Martin

28. 11. 2020 - 19:23

Taky se mi zdá, že hřibovitých začíná trochu ubývat. Naštěstí rostou jiné druhy, některé ani neznám. A malé houby jsou pořád.

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

28. 11. 2020 - 19:32

Ajaj...jak to vidím, tak mi srdce plesá. Snad zítra mi to vyjde aspoň na skok mrknout do lesíku.

George

28. 11. 2020 - 19:34

Opět paráda.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

28. 11. 2020 - 19:46

Opět nádherné umělecké fotografie.

vevanek

28. 11. 2020 - 20:25

Pěkný mimča sametonožek :-)

petras

28. 11. 2020 - 23:25

Jsem se zasmál,prý ubývá,u nás je les vypraný dočista dočista.Ale vážně,pěkné fotky.

Avatar uživatele

vlk

29. 11. 2020 - 13:00

...paráda, sametonožky a poslední se mi moc líbí...

George

28. 11. 2020 - 17:58

Ve 4 hodiny odpoledne bylo v lese už pěkné šero .Byli jsme tam pro trochu chvojí na výzdobu a tyhle houby byly ještě k vidění.

Avatar uživatele

Josef

28. 11. 2020 - 18:10

...asi poslední zvonění,co ?

...a ve 4 hodiny,to už si musel mít pořádnou baterku.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

28. 11. 2020 - 18:30

Už aby byl konec jara:-)

George

28. 11. 2020 - 19:33

Neměl jsem sebou stativ na dlouhý čas a tak telefon vyhodnotil to šero v lese v automatickém režimu na 1/50 s a ISO kolem 8000což se dá bez mazance ještě udržet v ruce . Šum je myslím vzhledem k tak vysokému ISU přijatelný .

Avatar uživatele

Martin

28. 11. 2020 - 20:08

Je to dobrý, na fotky z ruky a dokumentaci toho co roste naprosto ok.

George

28. 11. 2020 - 22:09

Je to zajímavé Martine , že ten mobil se s tím nedostatkem světla vypořádá daleko lépe než třeba můj Canon G 12 který by volil automaticky při prioritě clony 2 ,8 čas tak 1 - 1/13 s s Isem 1600 a vejš.Nad 800 ISO už má docela víc šumu . Asi to bude tím , že mobil má větší čip 1 / 1,33 oproti 1 / 2,3 u G 12ky.Taky mají asi lépe zmáklé logaritmy pro postprocesing do JPG.

Avatar uživatele

Martin

29. 11. 2020 - 14:42

Jo, u těch mobilních fotek člověk nikdy neví kolik bylo vyfoceno a kolik vypočítáno :) Ale hlavní je jak to nakonec vypadá.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

28. 11. 2020 - 16:00

Tak dneska to ani tak nebylo o hříbkách, jako spíš o procházce divokým údolím řeky Lučiny v Havířově. (A to navíc po narozeninovém trhání stoliček a kloktání hu.....úst):-) Přesto nové místo se starou Hlívou, spousta dřevokazů, no a snad penízovka sametonohá, ale to mi prosím potvrďte, nebo vyvraťte vy místní znalci. (A to nemyslím nijak dvojsmyslně). V lese i přes sychravo a nižší teplotu nádherně. Opatrujte se. Jura.

Avatar uživatele

Josef

28. 11. 2020 - 16:31

Juro, to je nádherná výstava, které kralují super nádherné sametonožky !!! Paráda.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

28. 11. 2020 - 16:36

Zdar Jozefe, znáš to pořekadlo " už jsem odcházel domů, když v tom jsem zakopl o pařez obsypaný penízovkou sametonohou"?:-) Ale dneska to tak fakt bylo, byly to poslední dva pařezy před východem z lesíka u řeky, předtím ani sametonožka :-)

Avatar uživatele

Josef

28. 11. 2020 - 16:44

Taky bych o ně chtěl zakopnout, ale to bych nesměl bejt starej zimomřivej lenoch, zalezlej jak jezevec. Venku je hnusně že by psa nevyhnal, natož mně. Ale zítra se( (snad) polepším.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

28. 11. 2020 - 16:48

Povídej mi o tom "starče", vždyť já mám šedesátku na krku :-)

Avatar uživatele

Josef

28. 11. 2020 - 16:50

... já teprve 67....

Avatar uživatele

Vlcak

28. 11. 2020 - 16:53

Moc pekne nalezy máš Jurys. Ale ta zima. Ja jsem radeji chodil po bytě. A hele. Hnizdo hribku pernikovych. Ty budu jen tak. Příležitostně. Vlčák.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

28. 11. 2020 - 16:59

Ty bláho Jozefe, tak to abych ti někdy skáknul pro pivo, já "teprve" 57:-) A ty buď vlčáku rád, že máš v bytě perníčky a ne dřevomorku :-)

Avatar uživatele

Vlcak

28. 11. 2020 - 17:14

To víš že se mám. Drevomorka.neni vůbec dobrá.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

28. 11. 2020 - 17:17

Dneska jsem si vlčáku vzpomněl na tu srnku na tvoji chatě, dnes měly srnky u Lučiny asi nějaký sraz:-), ale jaksi se jim nechtělo čekat až vytáhnu z kapsy foťák:-)

Avatar uživatele

vlk

28. 11. 2020 - 17:48

...moc hezký Brslen a ještě hezčí sametonožky...

George

28. 11. 2020 - 19:37

Ty trsy penízovek nemají chybu.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

28. 11. 2020 - 19:54

Tak chlapi dám na vás a budu se tvářit, že je to penízovka. Zkusím za pár dnů malý samosběr, ale nerad bych poslal předčasně do věčných lovišť svého téměř devadesátiletého tatu :-):-)

Avatar uživatele

Martin

28. 11. 2020 - 20:12

Fakt hezký. Největší riziko je čepičatka. Po mrazech by už neměla růst, ale v teplejších oblastech může vydržet - loni jsem ji viděl čerstvou v prosinci. Tak tu je dobrý si nastudovat. Další problém může být třepenitka svazčitá, ta je údajně hodně hořká, takže ji člověk nesní omylem. Pak jsou různý nejedlý a přemrzlý houby, který taky můžou způsobit problém. Penízovka sametonohá nepřemrzne. Ale stejně bych si to nechal ještě ověřit. Znám spoustu hub co jsem dříve neznal, ale na konzumaci jen a pouze hřibovité plus lišky:)

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

28. 11. 2020 - 20:33

A co je prosím tě Martine podle tebe tahleta houbička (foceno 7.11), není to ta čepičatka ? Obdivuji každého, kdo strčí do ........úst něco jiného než hřib smrkový či hnědý. Borci co požívají růžovky jsou u mně supermani:-)

Avatar uživatele

Josef

28. 11. 2020 - 20:48

Sametonožka má celou nožku, jak už je dáno v názvu, celou krásně sametovou a nemá žádný prsten, čepičatka jehličnanová má prsten nebo jeho zbytky, samet chybí. Místo růstu je také odlišné. Sametonožka roste převážně na listnáčích, čepičatka naopak.

Avatar uživatele

Martin

28. 11. 2020 - 21:10

Je potřeba vidět celou plodnici. Neřeknu to najisto. Navíc nahoře to vypadá na něco jiného.

Avatar uživatele

Josef

28. 11. 2020 - 21:26

Juro, stáhni si houby.naturatlas.cz , jsou tam velice slušné fotografie, popisy i možné záměny. Mrkni na to.

Eva

27. 11. 2020 - 15:38

Moc děkuji Vevanko a Juro. Zkouška potřetí.

Avatar uživatele

vlk

27. 11. 2020 - 18:47

...čauky, pokud jde o vložení fotek, tak po nahrátí a ,,Odeslat příspěvek,, čekej, někdy to trvá fakt delší dobu...

Avatar uživatele

Vlcak

27. 11. 2020 - 15:11

Dnes opět pouze procházka po zahradě.

Avatar uživatele

Jiří Kubiena

27. 11. 2020 - 15:16

Perfektně sis to uměl vlčáku zařídit:-) Jako můj kamarád Jirka B. z Ostravice - Ujmisk, půlku léta chodil po Smrku a nenašel jediného praváka a nakonec ho našel na zahradě půl metru od pergoly. To není fér :-) Já jsem se posledně u Lučiny propadl skoro po kolena do baga ! Zdar Jura.

Tom

27. 11. 2020 - 14:21

Dobrý den, můžete mi poradit o jakou houbu se jedná? Děkuji

Kalfa

26. 11. 2020 - 23:04

Postřehl jsem, že na několika příspěvcích letos statoval i pstřeň dubový ergo volský jazyk. Atlasy ho většinou uznávají co jedlý leč tuhý, já ho jednou aplikoval jako guláš a dopadlo to nevalně, no spíš špatně, nejdřív jsem vyklopil žaludek a pak i zbytek z hrnce a tak se chci zeptat, máte s touhle houbou někdo kulinářské zkušenosti?

Avatar uživatele

Josef

26. 11. 2020 - 23:16

Už jsme o něm spolu mluvili na "Kde rostou-Praha a okolí". Já jsem ho zkusil jako ovar a docela to šlo - nerozvařit!

Kalfa

27. 11. 2020 - 07:58

Jo, stárnu a zapomínám. Díky, tohle snad do příští sezóny udržím.

Avatar uživatele

Josef

27. 11. 2020 - 10:43

.. jo, taky se s panem Alzheimerem znám ! ... a lepší to nebude...

Avatar uživatele

vlk

27. 11. 2020 - 16:12

...Pstřeň dubový je hezká houbička, ale asi bych ji nezkoušel baštit...

Kalfa

28. 11. 2020 - 07:04

No, já ho okoštoval ze zvědavosti, protože jsem se tehdy dočetl, že ho naši předci konzumovali v dobách hladomorů. Evidentně věděli proč.

Z lásky k houbaření od roku 2001
© NaHouby.cz